گروه سیاسی: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز شاید بهتر از هرکس دیگری می‌داند که آفت وحدت در جمع اصولگرایان چیست و از همین‌رو هم در حاشیه همایش دکترین مهدویت گفته بود که نظر ما این است که همه با هم کمک کنند و شاخص‌ها را به‌عنوان معیار در این زمینه قرار دهند و سهم‌خواهی نکرده و انقلاب را مثل گوشت قربانی تقسیم نکنند.

درواقع بعد از تدوین مکانیسم 7+8 از سوی اصولگرایان برای گردهم آوردن اصولگرایان زیر چتر وحدت، خیرخواهان اصولگرا اضلاع مختلف این جبهه را به پرهیز از سهم‌خواهی توصیه کرده‌اند اما ظاهرا گروه‌هایی به تعداد نفراتشان در گروه 15 نفره قانع نبوده و به‌دنبال افزایش نفرات خود در این گروه هستند؛ کما اینکه حسین فدایی یکی از اعضای گروه 7+8 اخیرا با تایید خواسته روح‌الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی ( فراکسیون حامی دولت در مجلس) برای افزایش نفراتی به این گروه گفته است: برخی این ‌پیشنهاد را دارند. ‌این ‌افرادی که در گذشته با دولت یک ضلع ‌را تشکیل می‌دادند و اکنون منتقد جریان انحراف هستند، سلایق مختلفی در بین‌شان وجود دارد ‌که یک ضلع از این وحدت را آنها تشکیل می‌دهند که در دوره‌های قبل نیز تحت عنوان رایحه‌خوش خدمت و در یک زمان نیز تحت عنوان حامیان دولت بودند و اکنون به‌دلیل اتفاقات یکی دوماهه ابتدای سال، این افراد با سلایق مختلف در حال جمع‌شدن دور هم هستند‌ ‌تا بتوانند در بین خود یک تفاهمی بکنند و یک ضلع را تشکیل دهند.

اسماعیل کوثری عضو فراکسیون انقلاب اسلامی نیز به ایسنا گفته است که این فراکسیون در حال رایزنی برای افزایش تعداد اعضای خود در ترکیب گروه 7 + 8 است. وی اظهار کرده که ترکیب گروه 7 + 8 تا حدی برای ما قابل‌قبول است اما فراکسیون انقلاب اسلامی برای بهتر شدن این ترکیب رایزنی‌هایی را در دستور کار دارد. فراکسیون انقلاب اسلامی 2 عضو در این گروه دارد. در واقع کمیته واحد اصولگرایان ترکیبی از 2 کمیته 7 و 8 نفره است. کمیته 7 نفره متشکل از محمد حسن ابوترابی، سیدرضا تقوی، آیت‌الله بوشهری و آیت‌الله کعبی به‌عنوان نمایندگان ‌جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ و اعضای کمیته 3 نفره شامل عسگراولادی، حداد‌عادل و ولایتی است و کمیته 8 نفره نیز شامل باهنر و متکی به نمایندگی از اصولگرایان سنتی (موتلفه و جبهه پیروان)، فدایی و زاکانی به نمایندگی از اصولگرایان تحول‌خواه(ایثارگران و جمعیت رهپویان انقلاب) و حجت‌الاسلام آقا تهرانی و احتمالا حجت‌الاسلام حسینیان به نمایندگی از دولتی‌های منتقد جریان انحرافی همچنین حجت‌الاسلام خاموشی و کاظم جلالی به نمایندگی از محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی می‌شود.

علی عباسپور تهرانی فرد یکی از نمایندگان نزدیک به اصولگرایان سنتی نیز گفته است: الان اصولگرایان طیف گسترده‌ای هستند و باید منشور جامعتین مرزهای این طیف را مشخص کند.وی با بیان اینکه باید منشور جامعتین را محور تشخیص اصولگرایی قرار داد، افزود: الان در بحث اصولگرایی، براساس محوریت جامعتین، باید توافق حاصل شود که به‌صورت یک فهرست واحد در انتخابات حاضر شوند.

این در حالی است که هنوز مکانیسم دقیقی برای این امر طراحی نشده است. حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز که پیش از این درباره سهم‌خواهی اصولگرایان به‌عنوان یک آفت وحدت هشدار داده بود با تاکید بر اینکه در ثقل اصولگرایی هیچ انشعابی وجود ندارد، گفت: با وجود اینکه مطمئنا اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم بدون هیچ مشکلی به وحدت می‌رسند، اما ممکن است که برخی از حواشی اثر کمی را بر جای گذارد.مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز توصیه کرده است که گروه‌های اصولگرا سهم‌خواهی نکرده و در این زمینه انتخاب صلاحیت‌ها را مدنظر قرار دهند؛ زیرا در این صورت است که دیگر دعوایی صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 140528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز