گروه شهری: مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران از بی‌توجهی وزارت بهداشت به جمع‌آوری زباله‌های آلوده مراکزدرمانی کوچک پایتخت انتقاد کرد و گفت: زباله‌های بیمارستانی شش هزار درمانگاه و مطب شهر تهران بدون هیچ نظارتی در شهر رها شده است.

مصطفی سلیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: مراکز درمانی کوچک و مطب‌های شخصی بدون هیچ گونه نظارتی زباله‌های پزشکی و بیمارستانی خود را همراه با دیگر زباله‌های شهری دفع می‌کنند و این موضوع بهداشت و سلامت شهر را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی اصلی در بخش نظارت و جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود پیگیری‌ها و درخواستهای فراوان شهرداری تهران هیچ اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران تصریح کرد که شهرداری تهران هم‌اکنون بدون آنکه وظیفه ای در خصوص جمع‌آوری اینگونه زباله‌ها داشته باشد، زباله‌های بیمارستانی 340 مرکز درمانی پایتخت را جمع‌آوری و دفن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری هر کیلو زباله بیمارستانی هزینه‌ای را به شهرداری تحمیل می‌کند که وزارت بهداشت حتی یک ریال از آن را پرداخت نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران، سوزاندن زباله‌‌های بیمارستانی به وسیله دستگاههای زباله‌سوز و یا سایر راهکارهای علمی پیش‌بینی شده از طرف وزارت بهداشت را از عوامل کاهش معضلات زیست محیطی این زباله‌ها دانست و از وزارت بهداشت درخواست کرد اقدامات جدی را در این خصوص انجام دهد.

کد خبر 14105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز