شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

‌میلاد عباسی‌منجزی: جز خوردن سبزی‌ها و میوه‌های شگفت‌آور موجود در سیاره ما، نوشیدن آنها نیز به همان میزان مغذی و رضایت‌بخش است.

میوه


عصاره‌گیری سبزی‌ها و میوه‌‌ها همچنین می‌تواند سلیقه‌تان را عوض کند‌ زیرا سلیقه شما لذت‌ها و سرخوشی‌های کشف نشده‌ای را می‌یابد. اگر عصاره‌گیری از سبزی‌ها و میوه‌ها برای شما تازگی دارد، پیشنهاد می‌کنیم تنها از میوه‌ها و سبزی‌هایی که خوردن آنها برایتان لذت‌بخش است استفاده کنید. به مرور زمان می‌توانید آبمیوه و سبزی‌های دیگر را امتحان کنید.

مواد مغذی مهم

شما‌ هم به‌خوبی از مزایای مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها آگاه هستید. چیزی که ممکن است از وجود آن بی‌اطلاع باشید این است که در واقع با عصاره‌گیری از این خوراکی‌ها، از حداکثر فواید ویژه این مواد مغذی استفاده می‌کنید. می‌پرسید چگونه؟ به‌راحتی؛ وقتی شما غذایی را می‌پزید 97درصد از مواد مغذی آن را از بین می‌برید که اتلاف زیادی است. راه و روش‌های احتیاطی معینی جهت انتخاب‌، ذخیره‌سازی‌ و پختن مواد خوراکی وجود دارد که از دست رفتن مواد مغذی را به حداقل می‌رساند که در اینجا به آن اشاره نخواهد شد. بسنده کردن به این نکته کافی است که با آب گرفتن از میوه‌ها و سبزیجات ، بدون در نظر گرفتن موارد خاص، تقریبا 100درصد مواد مغذی دست نخورده باقی خواهد ماند. هنگام آبمیوه‌گرفتن، شما از سبزی‌ها و میوه‌های خام استفاده می‌کنید و از آنجایی که آبمیوه‌گرفتن هیچگونه گرما و یا عاملی که سبب از بین بردن مواد مغذی شود ایجاد نمی‌کند، شما از بیشترین میزان ترکیبات مغذی بهره می‌برید.

مواد مغذی حیاتی

بعضی از مواد مغذی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، نقش بی‌نظیری جهت مبارزه با سرطان ریه، سکته و بیماری‌های قلبی ایفا می‌کنند. پختن مواد غذایی 74 تا 97درصد از این مواد مغذی را از بین برده و شما در واقع به‌صورت مرگباری به خود آسیب می‌رسانید. مواد مغذی دیگری وجود دارد که می‌تواند برای ما در برابر بیماری‌ها ایمنی ایجاد کند. جهت بردن بیشترین بهره، بر اساس برنامه‌ای منظم شروع به آب میوه‌گیری و نوشیدن کنید.

رویای عصاره بدون پالپ

وقتی آبمیوه‌گیری می‌کنید تفاله میوه در دستگاه آبمیوه‌گیری باقی می‌ماند. نقطه‌نظرات بسیاری در رابطه با اینکه با این تفاله‌ها چه باید کرد وجود داشته که این نقطه‌نظرات شامل دور ریختن تا به‌کارگیری مجدد آنها در مصارف غذایی می‌شود. در واقع این پالپ‌ها مقادیر بالا‌یی از فیبر را شامل می‌شوند و حقیقتا نباید دور ریخته شود. فواید فیبر بیشتر از آن است که بتوان به‌راحتی و به‌سادگی از آن چشم‌پوشی کرد. برخی متخصصان مصرف فیبر را در غذا توصیه می‌کنند و برخی دیگر باز گرداندن مقداری از آن را به درون آبمیوه جهت بهبود سلامتی پیشنهاد می‌کنند.‌

دیدگاه‌های متفاوتی در مورد عصاره‌گیری از میوه‌ها و سبزی‌ها توسط متخصصین وجود دارد، اما صرف نظر از تفاوت‌ها، تمامی آنها می‌توانند بر سر یک مسئله به توافق برسند و آن اینکه نکات مثبت و فواید آبگیری از میوه‌ها با هر روشی که انجام دهید افزون از تصور است.

کد خبر 140966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز