گروه اقتصادی: در آستانه ماه مبارک رمضان دست‌اندرکاران تنظیم بازار از اجرای طرح‌های نظارتی، برپایی 6نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و عرضه میوه و مرکبات و برخی اقلام با تخفیف 20درصدی خبر می‌دهند.

فروشگاه

روز گذشته وزیر بازرگانی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به تشدید بازرسی‌ها از اصناف در آستانه ماه مبارک رمضان برای کنترل بازار گفت: سازمان‌های حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و تعزیرات حکومتی بر قیمت، کیفیت و وزن کالاها نظارت کامل اعمال می‌کنند و با اصناف متخلف نیز برخورد خواهد شد.

مهدی غضنفری با بیان اینکه برخی کالاها که به‌علت قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ذخیره شده، در پایان ماه شعبان وارد بازار می‌شود، افزود: از هفته آینده نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. علاوه بر برگزاری این نمایشگاه‌ها طرح فروش فوق‌العاده نیز اجرا خواهد شد.

طرح نظارتی از ابتدای مرداد

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز در نشست مشترک روز گذشته خود با رئیس مؤسسه استاندارد از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان از اول مرداد ماه خبر داد.به گزارش خبرنگار ما، محمدحسن نکویی‌‌مهر گفت: بر این اساس از دهم تیر‌ماه جاری طرح تابستانه نظارت بر بازار آغاز شده و از اول مرداد ماه نیز طرح ویژه نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد تا رفاه بالاتری را برای مردم فراهم آوریم. وی با بیان اینکه 300 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور از 5 مرداد ماه با ارائه تخفیف 5 تا 15 درصدی به تامین مایحتاج مردم می‌پردازند، افزود: با برخی انجمن‌ها ازجمله انجمن روغن تفاهمنامه‌هایی به امضا رسیده تا کالاها به میزان لازم و قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

6 نمایشگاه از 5 مرداد ماه

رئیس شورای اصناف نیز از برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در تهران از 5مرداد خبر داده و اعلام کرد، در این نمایشگاه‌ها تخفیف‌های 5 تا 15درصدی در فروش کالاهای اساسی اعمال خواهد شد.

تخفیف 20درصدی میوه

همچنین رئیس سازمان بازرگانی استان تهران از عرضه فوق‌العاده میوه و تره‌بار در ماه رمضان با تخفیف 20درصدی قیمت در تمامی میادین میوه و تره‌بار استان تهران خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های متعددی نیز توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار در سطح استان تهران برگزار خواهد شد.

عباس قبادی همچنین از ارائه تخفیف‎های ویژه در تمامی میادین میوه و تره‎بار استان تهران خبر داد و با اشاره به طرح ضربتی مهار قیمت شکر گفت: عرضه نامحدود شکر 900گرمی به نرخ 1250‌تومان در تهران از 5 مرداد ماه آغاز می‌شود و نرخ هر کیلو‌گرم شکر نیز از 1400 تا 1450 تومان فراتر نخواهد بود.

کد خبر 140874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز