معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر کاهش وقوع جرایم در ماه مبارک رمضان گفت: امسال نسبت به سال گذشته مردم حرمت ماه مبارک رمضان را بیشتر نگه داشته‌اند.

سردار بهمن کارگر با اشاره به فرهنگ ماه رمضان افزود: افزایش توجه به خدا و تقویت دوری از گناه نزد مردم در این ماه باعث توسعه فرهنگ رمضانی می‌شود.وی گفت: اکثریت قریب به اتفاق مردم ما متدین و مسلمان هستند و ماه مبارک رمضان ماه رحمت الهی است و یکی از برکات ماه مبارک رمضان همین است که مردم با توجه به ایام روزه‌داری متحول می‌شوند و توجهشان معطوف خداوند تبارک و تعالی می‌شود و مسلم است که در این ماه نابهنجاری‌ها، جرایم و بزهکاری‌ها به حداقل می‌رسد.

سردار کارگر اظهار داشت: از مسائل مهم در بروز ناهنجاری‌ها، جرایم و بزهکاری‌ها و یا اینکه خدای‌ناکرده به بد اخلاقی می‌رسیم دور شدن از خداوند است. اگر ما به خدای تبارک و تعالی توجه داشته باشیم، مسلم است که دچار مشکلات نمی‌شویم. بعضی اوقات دوری از خداست که ما را به گناه می‌اندازد و این گناه ما را به ورطه تخلف، جرایم و... می‌کشاند.

این مقام نیروی انتظامی گفت: بر این اساس چون در ماه مبارک رمضان مردم به دستورات الهی توجه دارند، به‌دلیل اثر وضعی آن، خودبه‌خود جامعه یک فضای اخلاقی - اسلامی پیدا می‌کند و از طرفی هم آنانی که به‌دنبال جرایم، رذایل و بداخلاقی‌ها در جامعه هستند، در این ماه نمی‌توانند مانور داشته باشند و همانطور که بعضاً در روایات هست در این ماه ابلیس و شیاطین در زنجیر هستند، با روزه گرفتن و توجه به احکام الهی از سوی مردم، رذایل اخلاقی هم به زنجیر کشیده می‌شوند و می‌بینیم جرایم و تخلفات در سطح جامعه به‌شدت افت می‌کند و رو به کاهش می‌گذارد.

وی تصریح کرد: اینها مسائلی هستند که در کشور مشاهده می‌کنیم و امیدواریم روزی برسد که در کشورمان، هر ماه را ماه رمضان بدانیم و تخلفات و جرایم روز به روز کاهش پیدا کند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش وقوع جرایم در ماه مبارک رمضان گفت: مسلم است وقتی آمار تماس با پلیس 110 پایین می‌آید یعنی وقوع جرایم کم شده است. به‌عبارت دیگر هر چه وقوع جرایم بیشتر باشد، تماس‌ها هم بیشتر است، البته در نظر گرفتن این آمارها یکی از شاخص‌هاست، نه اینکه فقط تماس با 110‌ شاخص باشد.

سردار کارگر ماه مبارک رمضان را ماه نظم و انضباط نامید و افزود: یکی از علت‌های کاهش جرایم همین موضوع است. کسی که روزه دار است معمولا آرام است و از آرامش و سکون درونی در وجودش بهره می‌برد. اگر همه این شرایط در جامعه حاکم شود، یک جامعه با انضباط و بهنجار خواهیم داشت. وی گفت: اگر واقعاً این تمرینی که در ماه مبارک رمضان داریم در همه ماه‌های سال از سوی مردم ادامه یابد می‌توانیم همیشه شاهد نظم و انضباط در کل کشور باشیم.

حالا اینکه چطور این فرهنگ را باید به ماه‌های دیگر منتقل کنیم به هنر بخش‌های فرهنگی در کشور بازمی‌گردد. معاون اجتماعی نیروی انتظامی افزود: معتقدم نخست باید بیاییم محاسن و فضایل این ضیافت الهی را مشخص کنیم و بعد دنبال این برویم که از این فضایل در ماه‌های دیگر سال استفاده کنیم.

سردار کارگر در پایان گفت: امسال نسبت به سال گذشته مردم متدین بیشتر روزه‌داری را رعایت کردند و این نشان می‌دهد مردم ما معتقد به اجرای احکام الهی هستند. نیروی انتظامی از مردمی که به وظایف الهی خویش آگاه هستند و به آن عمل می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کند. مردم در صورت مشاهده روزه‌خواری در ملأعام با تلفن 110 ماموران انتظامی را در جریان قرار دهند.

کد خبر 115025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز