یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

این روزها، روزهای رمضانی است و شهر رنگ و بوی تازه‌ای گرفته است.

دوچرخه 568

ما هم اکنون در «شب‌های شیدایی» هستیم. شاید تابلوهای بزرگ تبلیغاتی این برنامه را در سراسر بزرگراه‌های شهر دیده باشید. این‌جا باغ‌موزه دفاع مقدس است در بزرگراه حقانی. در شب‌های شیدایی در باغ موزه دفاع مقدس از 22تا 1بامداد ویژه برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود. در این شب‌ها، 30 محفل قرآنی برگزار می‌شود و قاریان قرآن به تلاوت آیه های خدا می‌پردازند. جمعیت زیادی هر شب در این باغ موزه جمع می‌شوند. در این جشنواره غرفه‌‌هایی تدارک دیده شده است که در آنها، اقوام مختلف به ارائه سنت‌ها و مراسم ماه رمضان در زادگاهشان می‌پردازند. غرفه‌ای به تئاتر کودک و نوجوان اختصاص یافته و در آن نمایش‌ و پانتومیم برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. غرفه‌های صنایع دستی و فرش... نیز هست. همچنین هر شب مهمانان ویژه‌ای در این شب‌های شیدایی حضور دارند. این جشنواره هر شب برنامه تواشیح دارد و استادان رشته‌های قرائت قرآن در آن حضور دارند.

در این فضا آب نمای بزرگی هست که با موسیقی یاد دفاع مقدس را زنده می‌کند که یکی از جذابیت‌های این برنامه است.

علاوه بر شب‌های شیدایی، ویژه برنامه های مختلفی این روزها در گوشه و کنار شهر برگزار می‌شود.

به گزارش دوچرخه و به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای قرآن، «جشنواره رحمه‌للعالمین» برگزار و در آن، سنت‌های ماه مبارک رمضان در سراسر جهان معرفی می‌شود.

در این فرهنگ‌سرا همچنین از پیش‌کسوتان قرآن که در تهران زندگی می‌کنند تجلیل می‌شود. زمان اجرای این برنامه فردا 16ماه مبارک رمضان است.

در برنامه «شمیم یار» در فرهنگ‌سراهای مختلف شهر تهران، از آثاری مثل شعر، داستان، عکس، انیمیشن و نقاشی با موضوع ماه رمضان تقدیر به عمل می‌آید.

یک برنامه دیگر ماه رمضان «30جرعه رمضان» است که مجموعه مسابقه‌های فرهنگی است برای تأمل در مضامین آیات و روایات قرآنی.

برنامه دیگر این ماه مبارک «افطار آسمانی» است. در این برنامه، شهرداری تهران بین شهروندان بسته‌های افطاری توزیع می‌کند.

اما در فرهنگ‌سرای اندیشه نیز برنامه ختم قرآن برگزار می‌شود. نوجوانان می‌توانند با حضور در این فرهنگ‌سرا علاوه بر ختم قرآن، در جلسه‌های پرسش و پاسخ دینی شرکت کنند. شماره تماس این فرهنگ‌سرا 88767820 است.

فرهنگ‌سرای انقلاب نیز در برنامه‌ای ویژه، با ارائه کتاب به خانه‌ها، این ماه را با کتاب درآمیخته است. کتابخانه آفتاب‌گردان که ویژه کودکان و نوجوانان است در این ماه به ارائه کتاب می‌پردازد و شهروندان مخصوصاً نوجوانان می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن فرهنگ‌سرای انقلاب، 55419057 تماس بگیرید.

کد خبر 114978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز