محسن احمدی: از سوی شهرداری تهران و به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدامات خاصی برای زنان سرپرست خانوار به اجرا در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار، در ماه مبارک رمضان علاوه بر برگزاری سومین ضیافت افطاری،مبلغ 500 هزار ریال به کارت‌ اعتباری هرکدام از 10 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران واریز شده است.

زهرا مشیر، مدیر ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به واریز شدن 500 هزار ریال به کارت اعتباری زنان سرپرست خانوار گفت: ابتدای ماه مبارک رمضان این مبلغ به کارت‌های زنان سرپرست خانوار برای خرید ارزاق این ماه واریز شد و کارت‌ها از طریق نمایندگان ستاد در مناطق 22 گانه شهر تهران بین این بانوان توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع کارت‌های استفاده رایگان از رستوران گفت‌وگو در بین شاغلین مراکز مهارت آموزی کوثر، گفت: علاوه بر این شاغلین، زنان سرپرست خانوار فعال در بازارچه‌های خود اشتغالی کوثر و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری که مشغول به کار هستند به همراه فرزندانشان، کارت‌های استفاده رایگان از رستوران گفت‌وگو بین آنان توزیع شد تا شبی به‌یادماندنی برای خود و فرزندانشان باشد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان، همچنین با اشاره به برگزاری سومین ضیافت افطاری زنان سرپرست خانوار در مجموعه شیان، ادامه داد: طبق اعلام بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار، از شب یازدهم تا سیزدهم ماه مبارک رمضان پذیرای 4 هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران هستیم.

به گفته مشیر، آموزش و اشتغال به‌عنوان 2 رکن اصلی در ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده تا در گام اول فرد بتواند زمینه تغییر در وضع موجود و حرکت به سوی وضع مطلوب را برای خود ترسیم کند.

مدیر ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران تاکید کرد: به همین منظور این ستاد درصدد است تا یک مدل توسعه‌ای برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طراحی نماید تا بتواند جایگزین مدل‌های حمایتی رایج در کشور شود و در این مدل توسعه‌ای، شهرداری تهران قصد دارد با حذف نگاه آسیب شناسی و حمایتی فعلی به زنان سرپرست خانوار و ارائه خدمات آموزشی، زیرساختی و اشتغال زایی یک گام مؤثر و به‌یادماندنی در راستای توانمندسازی و توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار بردارد.

کد خبر 114625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز