گروه شهری: شهرداری تهران برنامه‌های متنوعی را در حوزه قرآنی برای شهروندان تدارک دیده که اجرای آنها از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است

قران روخوانی

عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این مطلب به همشهری گفت: در بحث فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های متنوعی در شهر آغاز شده است. محافل انس با قرآن یکی از این برنامه‌هاست که با حضور قاریان بین‌المللی کشورمان در مساجد مناطق مختلف شهر برگزار می‌شود تا فضای معنوی قرآن در محله‌ها گسترش یابد.

وی در ادامه افزود: البته ممکن است این برنامه در بعضی از مساجد با برنامه‌های جانبی دیگری مانند تواشیح خوانی همراه باشد که به‌طور متوسط در هر منطقه 10 مسجد شاخص، شاهد برگزاری این برنامه خواهد بود. وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی قرآن برای سطوح مختلف سنی و برای خانم‌ها و آقایان نیز برگزار می‌شود.

این برنامه‌های آموزشی شامل آموزش روخوانی، تجوید، روانخوانی و قرائت است که در 112 دارالقرآن شهر که در محله‌ها ساخته شده و دیگر مراکز آموزشی و فرهنگی مناطق برپا می‌شود. رمضانی همچنین در ادامه به برنامه خیمه‌های قرآنی نیز اشاره کرد و افزود: این خیمه‌ها مجموعه‌ای از برنامه‌ها با رویکرد قرآنی است که در همه مناطق و حداقل در یکی از بوستان‌ها برگزار خواهد شد. در خیمه‌های قرآنی نیز برنامه‌هایی چون تلاوت قرآن، قرائت، مسابقه، قصص، کارگاه آموزه‌های قرآنی، تواشیح و ... اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: اینها غیر از برنامه‌هایی است که برای خردسالان روزه داری که روزه کله گنجشکی می‌گیرند یا دخترانی که برای سال اول روزه‌دار می‌شوند، برگزار می‌شود.

برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران از روز اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است که تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت. در طول ماه رمضان نیز برنامه‌های مناسبتی دیگری مانند مراسم شب میلاد امام حسن(ع)، شب‌های قدر، روز قدس و عید فطر برگزار خواهد شد

کد خبر 113874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز