مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، شهرداری تهران برنامه‌های مذهبی و فرهنگی متنوعی را در مناطق 22 گانه تهران برگزار می‌کند

مسجد

سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در رابطه با برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر رویکرد استقبال از ماه مبارک رمضان توأم با نشاط و شادی مورد توجه قرار گرفته است.

البته تکریم و بزرگداشت شب‌های قدر نیز که مصادف با ایام شهادت حضرت امیرالمومنین‌علی‌(ع) است با همان مراسم عزاداری خاص این روزها انجام می‌شود. به همین منظور دستورالعمل شهرداری تهران برای ماه مبارک رمضان به بخش‌های مختلف شهرداری تهران ابلاغ شده است و قرار شده هر بخش برنامه‌های مربوط را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: برنامه‌ها طوری تنظیم شده است که بعضی از آنها مشترک و لازم الاجرا در مناطق 22گانه است. این برنامه‌ها شامل مواردی چون: انس با مسجد برای مرمت، غبار روبی، نظافت، آراستگی و نورپردازی مساجد، حسینیه‌ها و نمازخانه‌ها می‌شود. این برنامه‌ها در بر گیرنده هویت بخشی به سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی است.

نوای ربنا نیز در باره رفع عیب سیستم‌های صوتی بوستان‌ها و اماکن عمومی شهرداری برای پخش اذان و نیایش در اوقات شرعی است. برپایی محافل انس با قرآن کریم در مساجد نیز با عنوان تلاوت نور شناخته می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی تهران افزود: برپایی مسابقات ورزشی محله‌ای، برگزاری تورهای گردشگری ویژه اماکن دینی و مذهبی، رسیدگی به امور شهروندان در معرض آسیب، برگزاری ویژه‌برنامه جشن میلاد حضرت امام حسن(ع)، فضاسازی شهری و انجام برنامه‌های تبلیغی در مساجد تهران به مناسبت شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع)، انجام تمهیدات لازم برای حضور شهروندان در راهپیمایی روز قدس و ارائه خدمات فرهنگی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

آماده‌باش ناوگان حمل‌ونقل عمومی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای خدمات رسانی به شهروندان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی در ماه مبارک رمضان به‌خصوص در ساعات پیک ترافیک و نزدیک افطار و در شب‌های قدر با تمام ظرفیت خدمات رسانی می‌کنند.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: تمهیداتی برای آماده‌سازی‌ اتوبوس‌ها و نظافت آنها، تقویت سیستم‌های گشتزنی و کنترل خطوط، شارژ سبدهای کتاب در اتوبوس‌ها، تقویت واحدهای امداد برای رسیدگی به وضعیت خودروهایی که در راه خراب شده یا با مشکل مواجه می‌شوند، تقویت خطوط منتهی به مکان‌های متبرکه و خدمات‌رسانی در شب‌های قدر و برگزاری نماز عید فطر درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ناوگان تاکسیرانی نیز در ماه مبارک رمضان خدمات رسانی ویژه‌ای به شهروندان خواهند داشت.تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: ساعت خدمات‌رسانی مترو در ماه مبارک رمضان هم تغییری نمی‌کند و در زمان قبل از افطار که ساعات پیک مترو در این ایام است با تمامی ظرفیت به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: در لیالی قدر خدمات رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌گونه‌ای است که شهروندان هم در هنگام رفت و هم برگشت از نقاطی که مراسم این شب‌ها برگزار می‌شود بتوانند از خدمات رسانی حمل‌ونقل عمومی بهره‌مند شوند.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو در روز عید فطر نیز برای جابه جایی نمازگزاران تمهیدات ویژه‌ای دارند تا خدمات رسانی مناسبی صورت گیرد.

حضور پرشور مناطق

اما مناطق 22گانه شهرداری تهران نیز برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند. از مناطق مختلف خبر می‌رسد که برنامه‌های اعلام شده توسط معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به‌صورت جزئی‌تر و با در برگیری بیشتر برای شهروندان تهرانی برگزار می‌شود.

همچنین در برخی مناطق شهروندان روزه دار اگر هنگام افطار در بیرون از منزل خود بودند، می‌توانند در ایستگاه‌های افطار ساده، میهمان شهرداری باشند. همچنین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز هفته پیش از آغاز عرضه سبد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داده و گفته بود: نمایشگاه ویژه عرضه سبد غذایی ماه مبارک رمضان در 15میدان میوه و تره بار شهرداری آغاز شده است.

حسین صفایی با بیان این مطلب اظهار داشت: این نمایشگاه با هماهنگی وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی، توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار راه‌اندازی شد.

کد خبر 113524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز