کاروان استقبال از ماه مبارک رمضان در 3 روز آخر ماه شعبان در سطح شهر تهران به راه می‌ افتد و با شادی و نشاط و نورافشانی گسترده، فرارسیدن ماه مبارک رمضان جشن گرفته می‌شود.

ایازی

دیروز معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان پرداخت و در توضیح محورهای کلی برنامه‌های تدارک دیده شده ،گفت: نخستین محوریت برنامه‌ها، قرآن کریم و تشویق و ترغیب به تلاوت و عمل به قرآن، توسعه و گسترش برنامه‌ها در سطح محله با رویکرد محله‌محوری، ترویج بعد معنویت از طریق اجرای برنامه‌ها، ایجاد شور و نشاط و جاذبه ضیافت ماه نور میان شهروندان، جامعیت و تنوع برنامه‌های متناسب با این ماه و در نظر گرفتن برنامه‌ها برای اقشار مختلف مردم است.

سیدهادی ایازی همچنین گفت: در محل باغ موزه دفاع مقدس نیز برنامه شب‌های شیدایی، آموزش قرآن کریم در محل مسجد خرمشهر، ادعیه و تواشیح و مدیحه سرایی، اجرای موسیقی در کنار دریاچه هورالعظیم و بازار هنر در ضلع جنوبی باغ موزه به همراه عرضه محصولات فرهنگی و غرفه سفره افطاری اقوام مختلف ایرانی در طول 30 شب ازجمله دیگر برنامه‌های شهرداری به مناسبت ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: در شب اول ماه مبارک و شب اول شوال در محل سازه اصلی برج میلاد و محوطه آن با حضور شهروندان مراسم نورافشانی خواهیم داشت. پخش افطاری در ایستگاه‌های مترو، میادین و بوستان‌های شهر، اجرای برنامه‌های در آستان جانان در 3 بوستان اصلی شهر تهران، اجرای برنامه سحرخیزان کوچک برای تشویق نونهالان به گرفتن روزه کله‌گنجشکی، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، تولید کتاب اتوبوس و مترو با محوریت ماه مبارک رمضان و مسابقه رازهای آسمانی براساس مفاهیم قرآنی از دیگر برنامه‌هایی است که دیروز معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حضور خبرنگاران به تشریح آن پرداخت.

ایازی گفت: سازمان ورزش شهرداری تهران در ماه رمضان و در سطح 374 محله مسابقات ورزشی برگزار خواهد کرد که شامل فوتسال، تنیس روی میز، شطرنج و تجلیل از پیشکسوتان ورزشی محلات است. علاوه براین در سایت ورزشی بوستان ولایت در زمینی به وسعت 350 هزار متر مربع برنامه‌های متنوع ورزشی به اجرا گذاشته خواهد شد. ایازی با تاکید بر اینکه ورزش‌های همگانی از صبح‌ها به بعدازظهر منتقل می‌شود اظهار داشت:

اداره کل فرهنگی شهرداری تهران برنامه‌هایی شامل اجرای برنامه پنجره‌های آسمان در سطح محلات، مساجد و اماکن فرهنگی، برگزاری تور نیایش در سطح محلات و اماکن و محافل مذهبی، برگزاری نمایشگاه قرآنی، اجرای مراسم جشن به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و راه‌اندازی سامانه‌های نشاط در این روز در مناطق 22گانه سطح شهر و اجرای برنامه کوچه باغ‌های ملکوت شامل هویت بخشی به سیمای شهر با محوریت آموزه‌های دینی را اجرا می‌کند. همچنین برگزاری مراسم حماسه حضور با راهپیمایی مردم در روز قدس، اجرای برنامه‌های ویژه شهادت حضرت علی(ع) و اجرای برنامه آیینه‌های حضور برای پیشواز از ماه رمضان در 3 روز آخر ماه شعبان در مساجد سطح شهر به انجام می‌رسد.

آمادگی برای پذیرش اداره متروی شهرهای استان تهران

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه نشست دیروز خود به سؤالات خبرنگاران در موضوعات مختلف پاسخ داد. وی در جواب خبرنگار همشهری درباره طرح مجلس مبنی بر واگذاری مدیریت متروی شهرهای استان تهران گفت: به‌نظر می‌رسد که منطقی‌تر این است که مدیریت مترو بر استان تهران به شکل واحد از سوی شهرداری تهران حاکم باشد. وی ادامه داد:

در مراسم افتتاحیه ایستگاه مترو کهریزک هم شهردار تهران اشاره کردند که اگر مجلس و دولت پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورند و طرح مدیریت واحد شهرداری بر متروی استان تهران را تصویب کنند این آمادگی از سوی شهرداری وجود دارد. وی به‌عنوان نمونه به ساخت ایستگاه کهریزک در عرض یکسال اشاره کرد و گفت:

در مورد متروی فرودگاه امام(ره) نیز اگر دولت از شهرداری حمایت کند تا 18 ماه آینده متروی شهر تهران تا فرودگاه امام امتداد خواهد یافت؛ یعنی از فرودگاه امام(ره) تا تجریش با مترو می‌شود به‌راحتی تردد کرد. ایازی درخصوص استفاده از آرامستان‌های سطح شهر اظهار کرد: شهرداری تهران هم‌اکنون با همکاری سازمان محیط‌زیست در حال مطالعه است تا در برخی آرامستان‌های شهر دفن داشته باشیم.

از جمله این آرامستان‌ها امامزاده 5 تن در لویزان، امامزاده عبدالله و شاه عبدالعظیم در شهر ری، امامزاده صالح در تجریش و امامزاده علی اکبر در چیذر هستند که هنوز هم به‌صورت معدود مراسم دفن در آن برگزار می‌شود. وی همچنین از مردم خواست درصورت مشاهده تخلف از سوی تاکسی‌های شهری از طریق سامانه 1888 تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح کنند.

کد خبر 141202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز