سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد امنیت روانی جامعه باید با افراد شرور برخورد قاطع شود .

علی لاریجانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی (عج ) خطاب به نمایندگان مجلس افزود: شما به خوبی واقفید که حکمت ملک داری به ایجاد امنیت، آبادانی و عدالت و معنویت محقق می‌شود و چنانچه همه تلاش‌های دستگاه‌های دیوانی، یکسره دراین چهارگانه مصروف شود گامی در جهت وصول جامعه مهدوی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه این روزها گاه اخباری از اقدامات شرورانه برخی افراد لاابالی به دست می‌آید که واقعا تاسف آور است، گفت: چندی پیش عده‌ای در استان اصفهان آن صحنه‌های ناگوار و خلاف شرع را به وجود آوردند یا در جای دیگر قهرمان ملی کشور را با ضرب چاقو به قتل رساندند و یا دومین روحانی را که برای دفاع از نوامیس مردم نهی از منکر کرد مضروب کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نمونه‌ها نشانه آن است که باید برای ایجاد امنیت روانی جامعه با افراد شرور برخورد قاطع شود و در این مهم همه بخش‌های کشور اعم از قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با جدیت عمل کنند و اگر نیازمند قانون متناسب هستند قوه مقننه آماده است با سرعت این نقص را رفع کند.

آقای لاریجانی افزود: باید توجه داشت برخی مسائل حاشیه‌ای چه در حوزه اقتصاد و چه قلمرو سیاست که این روزها در رسانه‌ها منعکس است نباید باعث تغافل از وظیفه اصلی مسئولان در ایجاد امنیت روانی و رونق اقتصادی شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم در پناه امنیت و آبادانی می‌توانند گام‌های رشد اخلاقی را بردارند، افزود: مؤلفه‌های عدالت نیز در این امور خود را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس ادامه داد: باید پذیرفت که ارزیابی ملت از نحوه تحقق خواسته‌های خود در بدو امر به امنیت و آبادانی مربوط می‌شود نه نزاع بر دسته بندی‌های سیاسی در انتخابات یا طرح‌های خامی که در اقتصاد و فرهنگ هر از چندگاهی مطرح می‌شود و معلوم نیست کدام یک از دردهای مردم را می‌تواند رفع کند و بیشتر به پروژه سرگرم سازی تصنعی شباهت دارد تا نیازهای واقعی مردم.

آقای لاریجانی گفت: از کمیسیون‌های مختلف مجلس تقاضا می‌کنم در پیگیری امور اصلی کشور تلاش مجدانه کنند.

وی افزود: از کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون قضایی و حقوقی هم می‌خواهم در برخورد با پدیده رفتار شرورانه اراذل با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی فعالانه برخورد کنند و اگر نقص در اجراست با پیگیری اشکالات رفع شود تا با افراد لاابالی که آسایش مردم را به هم می‌زنند برخورد قاطع صورت گیرد و چنانچه به تدوین قانون نیاز است با فوریت طرح آن را در مجلس مطرح کنند.

کد خبر 140695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز