دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزهای بلند و گرم تابستانی موقعی است که بسیاری از بچه‌ها به تماشای تلویزیون روی می‌آورند. اما یک شبکه تلویزیونی در جهان هست که به بچه‌ها می‌گوید تلویزیون‌‌ها را خاموش کنند و بروند بیرون بازی کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس از لس‌آنجلس مروا اسمالز معاون اجرایی شبکه تلویزیونی کابلی Nickledeon که برنامه فوق‌العاده تابستانی‌اش سریالی ویژه  کودکان با نام "بگذارید فقط بازی کنیم، به پیکاری سلامت‌بخش دست بزنیم" است، می‌گوید:" کل شعار ما داشتن یک شیوه زندگی متعادل است و بخشی از سبک متعادل زندگی این است که مدت زیادی را پای تلویزیون نگذرانیم."

البته در یک مورد این شبکه از کودکان می‌خواهد تلویزیون را روشن کنند و آن هم یکشنبه ساعت 8.5 بعدازظهر  در هنگام پخش برنامه "بگذارید فقط بازی کنیم، به پیکاری سلامت‌بخش دست بزنیم" است که  وارد چهارمین ماه پخش خود شده است.این برنامه که با همکاری انجمن قلب آمریکا و بنیاد کلینتون تهیه شده پیشرفت چهار کودک در چهار نقطه مختلف کشور را در اصلاح عادات زندگی خودشان و دیگران مواردی مانند غذاخوردن و ورزش دنبال می‌کند.

در برخی موارد نتایج حاصل بسیار جالب‌توجه بوده‌اند. وس پسری چهارده ساله از آلاباما یکی از این پیکارگران است که 15کیلو وزن اضافی خود را کم کرده است و خودش و خانواده‌اش از خوردن غذاهای بی‌ارزش(junk foods) به خوردن غذاهای سالمتر روی آورده‌اند. یک کودک دیگر کریس از سان‌فرانسیسکو در حال تلاش برای تغییردادن منوی بوفه مدرسه است  و بیانکا از نیویورک  بستگانش را به رفتن به سالن‌های ورزشی ترغیب می‌کند.

این شبکه می‌گوید قراردادی با 100000 کودک امضا کرده است که در حالی که پیشرفت این چهار کودک را از تلویزیون تماشا می‌کنند خودشان هم این مبارزه را در خانه خودشان شروع کنند.
اسمالز می‌گوید:" امید ما این است که عده زیادی را به این جنبش جلب کنیم و سالمترین نسل کودکان را از میان مخاطبانمان خلق کنیم."

کد خبر 1404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز