همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منبع خبر پس گرفتن 30 امضا از طرح سئوال از رئیس جمهور مشخص نیست، گفت: قبل از تعطیلات مجلس حدود 12 نفر امضایشان را پس گرفتند اما اینکه بر تعداد آن اضافه شده باشد روشن نیست.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با بیان اینکه خبر جدیدی از پس گرفتن امضاها از طرح سئوال از رئیس جمهور نیست، گفت: مشخص نیست چه تعدادی از امضا کنندگان امضای خود را پس گرفته اند، منبع خبر پس گرفتن 30 امضا از این طرح هم مشخص نیست وهیچ نامه رسمی به هئیت رئیسه داده نشده است.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس پس از تعطیلات نسبت به تعداد امضاهای پس گرفته شده به جمع بندی خواهد رسید، گفت: تکلیف این طرح بعد از تعطیلات مجلس مشخص خواهد شد، قبل از تعطیلات مجلس حدود 12 نفر امضایشان را پس گرفتند اما اینکه بر تعداد آن اضافه شده باشد روشن نیست.

طرح سئوال از رئیس جمهور 5 تیرماه با 100 امضاء توسط علی مطهری از طراحان اصلی این سئوال، به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد. این طرح طبق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با امضای یک چهارم نمایندگان یعنی 73 نفر قابل طرح است.

برخی اعضای هیئت رئیسه پس از ارائه این طرح در مصاحبه هایی از پس گرفتن امضاهای این طرح خبر دادند و پیگیری آن را در شرایط کنونی مناسب ندانستند، در هفته اخیر نیز اعضای هیئت رئیسه مجلس از افزایش تعداد امضاها ابراز بی اطلاعی کرده اند و نهایتا اعلام کردند باهنر نایب رئیس مجلس که این طرح به وی تحویل داده شده در جریان تعداد امضاهای پس گرفته شده است.

مطهری نیز پس از آنکه شاهد اظهار نظرهایی جانبدارانه از سوی برخی اعضای هئیت رئیسه نسبت به طرح سئوال از رئیس جمهور شد در نامه ای محرمانه به اعضای هیئت رئیسه نسبت به این اظهارات انتقاد کرد و خواستار رعایت بی طرفی هیئت رئیسه مجلس شد.

این نماینده در نامه خود اینگونه اظهارات را عدم رعایت بی طرفی از سوی هیئت رئیسه مجلس خوانده و تاکید کرده اینگونه اظهارات مقدمه اعمال فشار به نمایندگان برای پس گیری امضاها است.

مطهری در این نامه به هئیت رئیسه مجلس تاکید کرده اسامی امضا کنندگان باید محرمانه قلمداد شود و نباید به گونه ای رفتار شود که زمینه اعمال فشار به امضاء کنندگان با انتشار اسامی آنان فراهم شود.

برخی از نمایندگان مجلس از جمله حامیان دولت نیز در هفته اول تعطیلات مجلس در مصاحبه هایی از کاهش تعداد امضاهای این طرح خبر دادند و ابراز امیدواری کردند تا آغاز به کار جلسه مجلس بعد از تعطیلات تعداد امضاهای این طرح به زیر 70 امضا کاهش یابد.

کد خبر 140069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز