همشهری آنلاین : رییس سازمان سنجش با اشاره به پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی بر اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در گزینش داوطلبان، گفت: هفته آینده جلسه کارگروه ماده 4 برای بررسی این موضوع تشکیل می‌شود و در صورتی که این پیشنهاد مصوبه شود اجرا خواهد شد.

سرورالدین در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تلاش سازمان، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین اعضای کارگروه این است که تصمیمی اتخاذ شود که به نفع داوطلبان باشد و حقی از کسی ضایع نشود، اظهار کرد: سازمان امسال تلاش بسیاری برای اینکه داوطلبان کنکور کد پیگیری سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند انجام داده است، چرا که دریافت کد پیگیری برای ما هویت داوطلب محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر داوطلبی سوابق تحصیلی نداشته باشد ما نمی‌توانیم آن را گزینش کنیم و ملاک گزینش سازمان اطلاعات آموزش و پرورش است. بنابراین باید از فایل نهایی که از آموزش و پرورش دریافت شد اطلاعات داوطلب را استخراج و سازمان فقط اطلاعات آن فایل را به رسمیت می‌شناسد.

سرورالدین با بیان اینکه تعداد داوطلبانی که هنوز کد پیگیری را دریافت نکرده‌اند بسیار اندک است، به تاثیر 25 درصد سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور 90 اشاره کرد و افزود: قطعا داوطلبانی که کد پیگیری سوابق تحصیلی نداشته باشند گزینش نمی‌شوند؛ چرا که از ابتدا آنها نباید ثبت نام می‌کردند اما ما برای رفاه حال داوطلب این امکان را فراهم کردیم.

وی درخصوص نحوه قرائت پاسخنامه داطلبان کنکور سراسری گفت: پاسخنامه داوطلبان چندین بار بررسی می‌شود و ابتدا توسط ماشین قرائت و سپس توسط ماشین دیگر بازخوانی می‌شود و در صورتی که مغایرتی بین این دو احساس شد به صورت دستی بررسی می‌شود.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه تا کنون مشکل خاصی در برگزاری آزمون گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه مشکلات بسیار ناچیز بوده و از سال‌های گذشته روند برگزاری آزمون بسیار بهتر بوده است.

کد خبر 139975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز