همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: آنهایی که به اردوی اتریش انتقاد می‌کنند فراموش کرده‌اند از سال 1998 تاکنون یکی در میان به جام جهانی رفته‌اند.

 به گزارش فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش گفت: برای رسیدن به جام جهانی برزیل باید کار را از همین امروز شروع کنیم و گرنه بازهم به این رقابت ها راه نخواهیم یافت.

 وی درباره اردوی اتریش و اهداف آن گفت: از آنجا که انتخاب ما نبوده تا با مالدیو در تاریخ های اول و ششم مرداد بازی کنیم و آن را فیفا تعیین کرده، این اردو را ترتیب دادیم و هدف آن ابتدا این بود که بازیکنان به آمادگی جسمانی مطلوب برسند، چون فصل به پایان رسیده و آنها باید تعطیلاتشان را سپری می کردند. این اردو در واقع مانند بازی های اول و دوم فصل جدید است. وقتی بازیکنان بازمی‌گردند هنوز از تعطیلات باقی‌مانده و این دو بازی در وسط فصل تعطیلات است و به این دلیل ما ابتدا باید بازیکنان را از لحاظ بدنی آماده نگه می داشتیم.

 سرمربی تیم ملی افزود: باید بازیکنان را به گونه‌ای آماده می‌کردیم که تعطیلی میان فصل بی‌اثر شود. بر این اساس کار را شروع کردیم و روی تاکتیک هایی که برای بازی با مالدیو مدنظرمان بود و بیشتر روی اصول پایه ای به ویژه نوع و نحوه حرکت بازیکنان در زمین بود، خیلی کار کردیم.

 کی‌روش درباره دیدارهای تدارکاتی در این اردو گفت: چون بازیکنان در آمادگی کامل نبودند نمی توان براساس این سه بازی روی آنها و تیم ملی قضاوت کرد. من آنها را برای زحمتی که در این چند روز کشیدند و تلاشی که کردند، تحسین می کنم. ما تصمیم گرفتیم این دیدارها را برگزار کنیم چون بخشی از برنامه آماده سازی تیم بود و خوشحالم بازیکنان هرآنچه را که از آنان خواستیم در تمرینات انجام دادند.

 وی ادامه داد: شنیده ام برخی می‌گویند چرا برای بازی با تیمی مانند مالدیو، در اتریش اردو برپا کرده اید. سوال من از آنهایی که این نظر را می‌دهند این است که مگر فراموش کرده‌اید که تیم ایران از جام جهانی 1998، یکی درمیان به جام جهانی راه یافته؟ این عدم یکنواختی در عملکرد تیم تنها با برنامه‌ریزی حل می‌شود. فوتبال اینگونه نیست که یک روز صبح بیدار شوی و حال تمرین کردن داشته باشی و روز بعد اینگونه نباشد و به نوع صبحانه‌ات فکر کنی. باید برنامه‌ای داشته باشیم که حداقل به تمام دوره‌های جام جهانی راه یابیم و جزو 32 تیم باشیم. به این جهت وقتی اردویی در اتریش برپا می‌کنیم، هدف ما تنها مالدیو نیست و مسابقات بعدی را هم درنظر گرفته‌ایم.

 سرمربی تیم ملی ایران درخصوص نوع هماهنگی میان باشگاه‌ها و تیم ملی گفت: باشگاه‌ها با بازیکن قرارداد می‌بندند و به آنها پول می‌دهند و براساس آنچه مورد نیازشان است به او تمرین و آموزش می‌دهند اما من معتقدم باید ارتباطی خوب و منطقی بین من و همکارانم در باشگاه‌ها با هدف پیشرفت بازیکنان تیم ملی برقرار شود. کار پیشرفت بازیکنان تیم ملی بسیار سخت و پیچیده است و ممکن است سال‌ها به طول بینجامد. به این دلیل بدون همکاری متقابل باشگاه‌ها و تیم ملی نمی‌توان انتظار داشت که یک تیم ملی خوب و پرقدرت داشته باشیم. من تلاش خودم را می‌کنم تا یک کانال ارتباطی منطقی بین من و همکارانم در باشگاه‌ها برقرار شود.

 کی‌روش درباره غیبت جواد نکونام در اردوی اتریش و شایعات در این زمینه گفت: هیچ مسئله پیچیده‌ای نبوده و شایعات هم به دلیل نداشتن اطلاعات صحیح ساخته می‌شود. واقعیت این است که نکونام به باشگاه اوساسونا تعهد دارد. ما با مسؤلان باشگاه مذاکره کردیم و آنها نیز با روی باز از ما استقبال کرده و دو گزینه را به ما پیشنهاد کردند. نخست آنکه نکونام در اتریش همراه ما باشد اما در بازی با ماداگاسکار نباشد و تنها سه روز قبل از دیدار با مالدیو به ما ملحق شود. گزینه دوم این بود که یک برنامه تمرینی انفرادی به او بدهند و او این برنامه را اجرا کند و وقتی تمام شد، برای هر سه بازی دراختیار ما باشد که ما هم گزینه دوم را انتخاب کردیم.

 کی‌روش پیرامون حذف تیم امید از المپیک لندن و مسایلی که پیش آمد، گفت: اول اینکه خیلی ناراحت شدم. منصوریان، تمام کادر فنی تیم امید و حتی بزرگسالان و بازیکنان سخت کار کرده بودند تا به موفقیت برسند. وقتی آن خبر به ما رسید همانطور که ما ناامید شدیم، انتظارات مردم هم نقش بر آب شد. به نظر من دو کار باید انجام شود. نخست اینکه یک بررسی خیلی شفاف برای یافتن دلیل اشتباه صورت گیرد و وقتی این دلیل پیدا شد بلافاصله تصحیح شود و دیگر تکرار نشود و باید دید کسانی که در پست‌های مختلف قرار می‌گیرند، ویژگی‌های انجام آن کار را دارند یا نه. دوم اینکه وقتی اتفاق بدی می‌افتد باید اصلاح کرد، تغییر داد و اوضاع را بهبود بخشید.

 وی سپس به ضرب المثلی پرتغالی اشاره کرد که معادل ایرانی آن " آب رفته دیگر به جوی بازنمی گردد " است و افزود: مسئله این است که المپیک لندن برای فوتبال ایران تمام شد و دیگر نباید به آن فکر کنیم و از این پس باید به برزیل بیندیشیم. کاری که اکنون می‌توانیم انجام دهیم این است که برای پاسخ دادن به آن اشتباه و جبران آن، تمام توانمان را برای راهیابی به جام جهانی برزیل جمع کنیم. اکنون می‌بینید که در جام ملت‌های آمریکا همه تیم های آن منطقه، ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی و بقیه درحال سخت کار کردن و آماده شدن هستند. مطلبی را که من می‌خواهم به هواداران فوتبال ایران بگویم این است که اگر ما از همین امروز کار را برای رسیدن به برزیل آغاز نکنیم، به آنجا نخواهیم رسید.

 کی‌روش گفت: در فوتبال یک سری مسایل هست که باید همه باهم مهیا و آماده باشد؛ از زمین تمرین و مسابقه گرفته تا پیشرفت مربیان و بازیکنان، همکاری با یکدیگر، عملکرد فدراسیون و مدیریت تیم و ... همه اینها باید دست به دست هم بدهد. وقتی وارد عرصه یک رقابت می‌شوی آن کسی برنده است که کیفیت بهتری داشته باشد. در فوتبال همیشه 11 بازیکن در مقابل 11 بازیکن هستند و ما نمی‌توانیم در ایران بگوییم که می‌خواهیم 14 نفر را برابر 11 نفر قرار دهیم.

 وی تاکید کرد: همه ما برخی کشورها را می‌شناسیم که بهترین ورزشگاه‌ها را دارند اما بازیکنی ندارند که در آن ورزشگاه بازی کند. برخی کشورهای دیگر پول زیادی دارند اما نمی‌توانند با پول موفقیت را بخرند. با توجه به این مسایل نباید برای موفق شدن از هم انتقاد کنیم بلکه همه از مدیران و مسئولان و مربیان و بازیکنان باید در یک خط بطور موازی کار کنیم. به نظر من هر ضعفی که وجود دارد باید یک به یک برطرف شود و این کار باید بدون انتقاد از همدیگر صورت گیرد.

 کی‌روش اظهار داشت: من و دستیارانم به این دلیل اینجا هستیم که تغییر ایجاد کنیم و یک سری موارد را بهبود بخشیم. از نظر من فقط انسان‌های ضعیف به دنبال بهانه جویی هستند و من شخصا وقت کارکردن با چنین افرادی را ندارم. هیچگاه از این نمی‌ترسم که بگویم اشتباه کرده‌ام. از چیزی که می‌ترسم این است که برای اشتباهی که کرده‌ام، راه حلی نداشته باشم و اگر چنین روزی برسد، قبل از اینکه اخراجم کنند، خودم را بازنشسته خواهم کرد.

کد خبر 139983
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز