همشهری آنلاین : رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اعلام هشدارهای حفاظتی آزمون سراسری 90 رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد، گفت: متخلفان از یک تا 10 سال از شرکت در کلیه آزمون‌های آزاد و دولتی محروم می‌شوند.

دکتر سید عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهلت رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون تا فردا چهارشنبه 15 تیر، اظهار کرد: داوطلبان باید به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه نسبت به انطباق اطلاعات فردی مندرج در کارت ورود به جلسه و همچنین عکس الصاقی و رشته شهر انتخابی جداً دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباطی و الکترونیکی در جلسه آزمون برابر با محرومیت از شرکت در جلسه آزمون است، تصریح کرد: همراه داشتن و همچنین هرگونه استفاده وسایل الکترونیکی و مخابراتی نظیر تلفن همراه و ... حتی به صورت خاموش موجب ابطال نتیجه آزمون و محرومیت از شرکت در کلیه آزمون‌های سراسری اعم از آزاد و دولتی از یک تا ده سال خواهد شد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی جداً پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: همراه داشتن نت، جزوه و همچنین هرگونه تبادل اطلاعات در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با متخلفین شدیداً برخورد خواهد شد.

سجادی افزود: داوطلبان باید قبل از آغاز پاسخ دادن به سئوالات، شماره داوطلبی درج شده بر روی پاسخنامه را با شماره مندرج بر روی کارت ورود به جلسه و همچنین شماره صندلی خود مطابقت داده و در صورت مغایرت موضوع را بلافاصله به مسئول حوزه اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماشین حساب برای کلیه داوطلبان رشته‌های مختلف ممنوع است، تاکید کرد: داوطلبان تا پایان زمان آزمون حق خروج از حوزه برگزاری را ندارند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در صورت حضور فرد دیگری به جای داوطلب اصلی در جلسه آزمون، فرد جایگزین به مراجع قضائی تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: در این صورت با داوطلب مطابق مقررات برخورد قانونی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انجام هرگونه عملی که منجر به ایجاد بی نظمی در حوزه برگزاری شود، تخلف محسوب می‌شود و با خاطی به شدت برخورد خواهد شد، گفت: ارائه هرگونه اطلاعات مجعول در زمان ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌های دانشگاه با هویت جعلی جرم محسوب شده و ضمن محرومیت‌های شدید، مجازات های کیفری سنگینی را برای متخلفین به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: تحویل کلیه اوراق امتحانی پاسخنامه و دفترچه سئوال پس از اتمام وقت قانونی به مسئولین مربوطه الزامی است و در صورت بروز هرگونه مشکلی در این زمینه فرد داوطلب مسئول خواهد بود.

سجادی در خاتمه گفت: همراه داشتن کارت شناسایی معتبر چون اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه در کلیه مراحل آزمون الزامی است.  

کد خبر 139523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز