همشهری آنلاین : برگزاری آزمون سراسری رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از روز پنجشنبه 16 تیر ماه با رقابت داوطلبان گروه ریاضی و فنی و مهندسی آغاز می‌شود.

 محمدرضا مهرادفر، معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، گفت: آزمون مجموعه‌های 1 و 2 و 4 و 6 الی 9 مجموعه گروه ریاضی و فنی مهندسی صبح روز پنجشنبه و زیر مجموعه‌های 3 و 5 و 10 گروه ریاضی و فنی و مهندسی در نوبت عصر همان روز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در مجموع در گروه آزمایشی ریاضی، فنی و مهندسی 333 هزار و 135 داوطلب با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد 62 درصد داوطلبان را مردان تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به رقابت 198 هزار و 721 داوطلب علوم انسانی در صبح روز جمعه 17 تیر ماه، گفت: از این تعداد 52 درصد داوطلبان را زنان تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه آزمون رشته‌های گروه علوم تجربی، کشاورزی و دامپزشکی بعد از ظهر روز جمعه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آزمون با رقابت 103 هزار و 860 داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد 71 درصد داوطلبان آن را زنان تشکیل می‌دهند.

مهرادفر با بیان اینکه آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجه با رقابت 16 هزار و 708 داوطلب بعدازظهر روز جمعه برگزار می‌شود، گفت: همچنین آزمون گروه آزمایشی هنر با رقابت 7 هزار و 565 داوطلب در همان زمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیشترین داوطلب زن در گروه زبان‌های خارجه شرکت کرده‌اند که این تعداد معادل 74 درصد است و همچنین تعداد داوطلبان زن در گروه هنر 71 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه هر داوطلب با توجه به رشته انتخابی اول خود فقط در یک نوبت که در کارت ورود به جلسه وی قید شده است در جلسه آزمون شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: آزمون‌های نوبت صبح رأس ساعت 8 و آزمون‌های نوبت عصر رأس ساعت 16 آغاز می‌شود، بنابراین داوطلبان باید یک ساعت قبل از برگزاری آزمون، در محل حوزه امتحانی حاضر باشند، چرا که 30 دقیقه قبل از شروع آزمون، درهای ورودی سالن برگزاری آزمون بسته شده و از ورود داوطلبان جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به مهلت رفع نقص کارت آزمون تا امروز، تصریح کرد: داوطلبان باید به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه نسبت به انطباق اطلاعات فردی مندرج در کارت و همچنین عکس الصاقی و رشته شهر انتخابی دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند.

معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره نحوه برخورد با متخلفان، گفت: چنانچه هر نوع تقلب یا تخلف همانند پر کردن پاسخنامه داوطلب دیگر، نشستن بر روی صندلی فرد دیگر، همراه داشتن منابع و وسایل غیر مجاز، صحبت کردن با دیگران، نگاه کردن به پاسخنامه داوطلب دیگر، عدم تطبیق عکس و امثال آن مشاهده شود و یا مواردی از این قبیل در بررسی‌های بعد از برگزاری آزمون کشف شود، با متخلفین مطابق مقررات رفتار خواهد شد و متخلف برحسب نوع تخلف از یک تا چند دوره از شرکت در آزمون‌های دانشگاه آزاد و یا سایر مؤسسات آموزش عالی محروم و در صورت لزوم تحت پیگرد قانونی نیز قرار می‌گیرد.

کد خبر 139646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز