فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ممنوعیت ورود بانوان به چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌هایی که با قلیان از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند، خبر داد.

قلیان

سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به درخواست‌های مکرر خانواده‌ها مبنی بر برخورد با چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌های متخلف، گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی و صنف مربوطه و براساس ماده27 قانون صنفی ورود زنان به اماکن چایخانه و قهوه‌خانه‌هایی که قلیان عرضه می‌کنند، ممنوع است و از تاریخ 20تیر پلیس تهران بزرگ درصورت مشاهده، با صنف مربوطه برخورد خواهد کرد. رئیس پلیس تهران تأکید کرد: 40درصد چایخانه‌های شمال تهران که با عنوان دیزی‌سرا فعالیت می‌کنند، شامل طرح ممنوعیت می‌شوند. وی ادامه داد: این طرح هم‌اکنون شامل سفره‌خانه‌های سنتی نمی‌شود اما نظارت ویژه‌ای بر سفره‌خانه‌ها اعمال خواهد شد.

در ماده27 قانون‌ نظام‌ صنفی‌ آمده است: محل‌ دایر شده‌ به‌وسیله‌ هر شخص‌ حقیقی‌ یا حقوقی‌ که‌ پروانه‌ کسب ‌دائم‌ یا موقت‌ برای‌ آن‌ صادر نشده‌ باشد، با اعلام‌ اتحادیه‌ رأسا از طریق‌ نیروی‌ انتظامی ‌پلمب‌ می‌شود.فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص فروش لباس‌های نامناسب در سطح شهر نیز گفت: صنوفی که تخلف کرده و لباس‌های نامناسب را عرضه کنند، با برخورد پلیس مواجه خواهند شد. خوشبختانه با اجرای طرح امنیت اخلاقی وضعیت لباس‌فروشی‌ها مناسب‌تر شده است و شهروندان می‌توانند لباس مناسب را در سطح شهر تهیه کنند.

کد خبر 139447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز