کریم اعظمی: اولین بار این امیر قلعه‌نویی بود که پس از گرفتن پست سرمربیگری تیم ملی، بحث برگزاری بازی خداحافظی برای علی دایی را مطرح کرد.

روزهایی که کاپیتان به دلیل انجام بازی‌های متوسط و بعضاً ضعیف در جام جهانی مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفته بود، امیر هم در مصاحبه‌های خود به طور غیرمستقیم گفته بود که دایی را نمی‌خواهد.

پس از مطرح شدن این موضوع، دایی واکنش جالب توجهی داشت: «بهتر است آقایان به فکر بازی خداحافظی برای من نباشند. یک روز آمدم و حالا دیگر نیستم و بازی خداحافظی هم برایم اهمیتی ندارد.» پس از گذشت هفت ماه این بار سازمان تربیت بدنی تمایل به برگزاری بازی خداحافظی برای علی دایی دارد و این موضوع چند روز پیش در دفتر کیومرث هاشمی مطرح شد. هر چند تصمیم سازمان ورزش برای برگزاری بازی خداحافظی برای کاپیتان سابق تیم ملی هنوز جنبه رسانه‌ای به خود نگرفته ولی یک منبع آگاه در سازمان تربیت بدنی می‌گوید: «سازمان می‌‌خواهد برای تجلیل از افتخارات دایی یک بازی دوستانه را ترتیب دهد و این موضوع در حال بررسی است.»

حتی این موضوع هم مطرح شده که سازمان به‌تازگی با دایی تماس گرفته و این پیشنهاد را مطرح کرده ولی کاپیتان در قبال این پیشنهاد همچنان بر مواضع قبلی خود پافشاری و البته خبر تماس سازمان تربیت بدنی را تکذیب می‌کند.

دایی که پس از اتمام رقابت‌های جام جهانی با مصاحبه‌های مختلفش، نشان داد که نگاه مثبتی به فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی ندارد در قبال پیشنهاد جدید سازمان هم حرف جدیدی برای گفتن ندارد. وی در گفت‌وگو با همشهری ورزشی اظهار داشت: «پس از رقابت‌های جام جهانی موضوع خداحافظی من از تیم ملی بارها در روزنامه‌ها و محافل ورزشی مطرح شد و افراد مختلفی در این زمینه مصاحبه کردند ولی من به فکر این مسائل نیستم و بازی خداحافظی موضوع مهمی برای من نیست.»

دایی با اظهار بی‌اطلاعی از تصمیم سازمان گفت: «تازگی هیچ صحبتی در این زمینه با من صورت نگرفته و من هم کماکان حرف‌هایی را که پس از اتمام جام جهانی زدم تکرار می‌کنم.»

وی افزود: «روزی که به تیم ملی آمدم برای من بازی نگذاشتند که حالا برای خداحافظی‌ام بخواهند این کار را بکنند. من دیگر در تیم ملی نیستم و مثل خیلی‌ها کنار رفته‌ام و مطمئن باشید هیچ وقت از تیم ملی خداحافظی نمی‌کنم.»

دایی با پیش آمدن این موضوع باز هم حرف‌های گذشته را تکرار می‌کند ولی در صحبت‌های او این نکته قابل درک است که کاپیتان از اتفاقات چند ماه پیش و رفتاری که  در قبال او صورت گرفت ناراحت است و این ناراحتی در حدی است که دایی هیچ وقت نمی‌خواهد در یک بازی خداحافظی از تیم ملی کنار برود.

در این چند ماه خیلی‌ها با دایی صحبت کردند تا او راضی شود ولی به نظر می‌رسد که بحث خداحافظی کاپیتان از تیم ملی به بن‌بست رسیده است. او با قاطعیت می‌گوید: «هیچ وقت حرفم را عوض نمی‌کنم، تیم ملی برای من تمام شده  و هرگز‌ از تیم‌ملی خداحافظی نمی‌کنم.»

***

تیم ملی برای دایی تمام شد، حالا او به فکر سایپا است. 15 بازی برای رسیدن به قهرمانی باقی مانده و رسیدن به این عنوان می‌تواند حتی مهمترین اتفاق زندگی ورزشی دایی باشد. تیم او مقابل سپاهان شکست خورد تا از جام حذفی کنار برود ولی دایی از این باخت ناراحت نیست و فقط به لیگ برتر فکر می‌کند.

  • بازی با سپاهان  چطور بود؟

بازیکنان ما یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشتند و به هیچ عنوان مستحق باخت نبودیم. حتی پس از اخراج مؤمن‌زاده، حاکم مطلق میدان بودیم ولی متأسفانه داور در مورد پنالتی سپاهان اشتباه کرد و این موضوع تا حدودی در روند تیمی ما تأثیر گذاشت.

  • یعنی آن خطا پنالتی نبود؟

حتی نوری بازیکن سپاهان گفت که خطای پنالتی صورت نگرفت ولی داور اشتباه کرد. البته باز هم می‌گویم که بازیکنان ما عالی کار کردند و از آنها تشکر می‌کنم.

  • اگر مؤمن‌زاده اخراج نمی‌شد، بازی را می‌بردید؟

بحث اخراج مؤمن‌زاده مطرح نیست، ما در مجموع خیلی بهتر از سپاهان بودیم و پیروزی حق سایپا بود.

  • می‌گویند از دست مؤمن‌زاده عصبانی هستید؟

خیر، این اتفاقات در فوتبال پیش می‌آید. ابوالهیل اول روی من خطا کرد و بعد از آن مؤمن‌زاده را زد.

  • قصد جریمه کردن مؤمن‌زاده را دارید؟

به هر حال در کمیته انضباطی باشگاه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

  • این باخت روی روند تیمی شما در بازی‌های لیگ برتر تأثیر منفی نمی‌‌گذارد؟

خیر، من از این باخت ناراحت نیستم و مطمئن باشید با قدرت بازی‌ها را ادامه می‌دهم.

  • ولی در دور برگشت بازی‌های سختی در پیش دارید.

قبول دارم ولی بیشتر تلاش می‌کنیم. تیم‌های بالای جدول برای قهرمانی می‌آیند و تیم‌های پایین هم برای فرار از  سقوط می‌جنگند، این کار ما را سخت می‌کند ولی تا آخرین هفته می‌جنگیم.

  • برای قهرمانی چند امتیاز می‌خواهید؟

به این مسائل زیاد فکر نمی‌کنم ولی با کسب 30 امتیاز قهرمان می‌شویم.

  • سایپا مدعی اول است؟

جدول رده‌بندی نشان می‌دهد که چه تیمی بیشتر شانس دارد.

کد خبر 13937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز