همشهری آنلاین: علی دایی کاپیتان سابق کشورمان از سوی کمیته آمار و ارقام فیفا در میان صد بازیکن تاریخ فوتبال قرار گرفت.

به گزارش ایسنا علی دایی به عنوان تنها بازیکن آسیایی حاضر در لیست در جایگاه 26 و بالا‌تر از نام‌هایی همچون کارل هاینس رومینیگه، گابریل باتیستوتا، فرانک رایکارد، تیری آنری، آندری شوچنکو، لیلیان تورام، پائولو روسی، دیوید بکام، ژان پیر پاپن و رونالدینیو و .... قرار گرفته است.

این لیست توسط فدراسیون آمار و ارقام فوتبال فیفا منتشر شده است. معیار این کمیته برای انتخاب بازیکنان فاکتورهایی نظیر تعداد گل‌های زده مهاجمان، بسته نگه داشتن دروازه توسط دروازه‌بان‌ها، تعداد جام‌هایی که یک بازیکن کسب کرده و تعداد دفعات کاپیتانی یک بازیکن در بازی‌های ملی و باشگاهی بوده است.

تا کنون منابع مختلفی فهرست برترین‌های دنیا را اعلام کرده‌اند که هر کدام از آنها در زمان انتشار بحث‌های فراوانی را به دنبال داشته است.

در این رده‌بندی پله به عنوان بهترین بازیکن تمامی ادوار در رتبه‌ی اول قرار دارد.

نکته‌ جالب در این رده‌بندی حضور گری نویل در جایگاه هشتادو ششم است. دیگو مارادونا اسطوره‌ فوتبال آرژانتین نیز در این رده‌بندی در جایگاه ششم قرار گرفته و فرانس پوشکاش مهاجم افسانه‌ای رئال، یوهان کرایف و آلفردو دی استفانو به ترتیب در جایگاه بیستم، بیست و یکم و بیست و دوم قرار گرفته‌اند.

نکته‌ی شگفت‌انگیز در این رده‌بندی نبودن نام بابی مور ستاره‌ی انگلستان در جام جهانی 1966 و جورج بست اسطوره‌ی فقید منچستریونایتد است.

اسامی ده بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان:

1- پله برزیل

2- رونالدو برزیل

3- روماریو برزیل

4- لوییس فیگو پرتغال

5- زین الدین زیدان فرانسه

6- دیگو مارادونا آرژانتین

7- لوتار ماتئوس آلمان

8- گرد مولر آلمان

9- فرانس بکن بائر آلمان

10- کافو برزیل

کد خبر 36210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز