چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

شورای عالی استیناف فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه 16 اسفند محرومیت چهارجلسه‌ای علی دایی را به یک جلسه کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پس از صدور رای کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت علی دایی به چهار جلسه از حضور در تیمش و پرداخت مبلغ بیست میلیون ریال جریمه‌ی نقدی، باشگاه سایپا طی درخواستی به فدراسیون فوتبال تقاضای رسیدگی مجدد این پرونده در شورای عالی استیناف فدراسیون فوتبال را مطرح کرد که بر این اساس،  موضوع محرومیت سرمربی سایپا، روز سه‌شنبه 15 اسفند با حضور علی دایی و سرپرست تیم فوتبال سایپا در محل فدراسیون فوتبال مورد بررسی مجدد قرار گرفت و شورای استیناف در نهایت با تقلیل حکم محرومیت علی دایی رای کمیته‌ی انضباطی را تغییر داد.

بر اساس این گزارش، شورای استیناف محرومیت علی دایی را به یک جلسه کاهش داد و سه جلسه‌ی دیگر را نیز به مدت شش ماه به حالت تعلیق آورد.

محمد مهدی نبی، دبیر فدراسیون فوتبال و عضو شورای عالی استیناف فدراسیون فوتبال در این باره به گفت: بر اساس آیین نامه‌ی فدراسیون فوتبال و اختیارات شورای استیناف این رای صادر شده است.

وی افزود: مبلغ جریمه‌ی علی دایی همچنان پا بر جاست و باید پرداخت شود.

نبی همچنین در خصوص رای صادره برای شیث رضایی نیز گفت: باشگاه پرسپولیس نیز درخواست تجدید نظر را ارایه کرده بود اما، از آنجایی که حداقل مجازات برای رضایی در نظر گرفته شده بود، شورای استیناف این رای را مجددا تایید کرد تا شیث رضایی همچنان یک جلسه محروم باشد.

گفتنی است، اعضای شورای عالی استیناف فدراسیون فوتبال علاوه بر نبی، دکتر رشادتی و افتخاری، نایب رییس فدراسیون فوتبال هستند که عبدالرحمن شاه حسینی نیز دبیر این شورا است ولی ظاهرا روز سه شنبه 15 اسفند در جلسه حضور نداشته است.

سخنان دایی در مجلس

پس از صدور حکم  شورای عالی استیناف مربی و بازیکن تیم فوتبال سایپا روز چهارشنبه 16 اسفند با حضور در مجلس شورای اسلامی با تشکر از نمایندگان گفت: نمایندگان مجلس از حق دفاع کردند نه این که در کار علی دایی یا فوتبال دخالت کنند.

علی دایی در جمع خبرنگاران ادامه داد: در مورد رایی که شورای استیناف برای من صادر کرد خوشحالم که این شورا مساله‌ای فوتبالی را در فوتبال حل کرد. شاه حسینی با تمام دلایلی که من در کمیته‌ی انضباطی آوردم به دلایلم رسیدگی نکرد اما، سه شنبه در شورای عالی استیناف با توجه به دلایل و مدارکی که ارایه کردیم، این عمل صورت پذیرفت. دایی تصریح کرد: مطمئن باشید که حقم آن یک جلسه محرومیت هم نبود.

وی در مورد علت حضور خود در مجلس گفت: آمده بودم، نمایندگان اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی که همیشه نسبت به من لطف دارند را ببینم. نه تنها این جا بیرون از مجلس نیز این آقایان را می‌بینم. آمدنم ربطی به رای کمیته‌ی انضباطی ندارد.

وی با بیان این که نمی‌خواهد نماینده‌ی مجلس شود، گفت: اصلا این کاره نیستم. از سیاست سر در نمی‌آورم و فردی سیاسی نیستم. هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند.
دایی تصریح کرد: من فوتبالیستم و تا آخر عمرم هم وارد سیاست نمی‌شوم. چون از حیطه من خارج است.

وی هم‌چنین گفت: هر کس را که دنبال حق و حقیقت باشد را دوست دارم. نه تنها خبرنگاران، بلکه همه کس را که چنین خصوصیتی داشته باشد را دوست دارم.
دایی در مورد انتقادات وارد به وی در مورد اصرارش درباره‌ی بازی کردن گفت: هر کسی می‌تواند انتقاد کند و تا موقعی که خود صلاح بدانم بازی می‌کنم.

وی در مورد صحنه درگیری خود با شیث رضایی گفت: در آن صحنه چون جفت دست‌هایم را گرفته بود، برای آن که از دست بازیکن پرسپولیس خلاص شوم آن مساله رخ داد. نمی‌گویم به وی نخوردم. با سر هم او را هل دادم، در کمیته‌ی انضباطی هم گفتم، کسی که به صورتش ضربه بخورد، باید آثار کوچکی از ضربه داشته باشد.
 

آنجا هم گفتم یک میکروسکوپ بیاورید و صورت آقای شیث را نگاه کنید، ببیند اثری از این ضربه است یا خیر؟ مربی - بازیکن سایپا ادامه داد: فیلم آن صحنه را دارم، در شورا و کمیته‌ی انضباطی، شاه حسینی از شیث می‌پرسد، دایی به شما اهانت یا توهین کرد که وی برمی‌گردد و می‌گوید خیر.

شاه حسینی می‌گوید پس آن چه روزنامه‌ها نوشتند چه بوده؟ که شیث همه این‌ها را تکذیب می‌کند. بعد خبرنگاری از شیث می‌پرسد، مصاحبه از شما داریم که گفته‌اید. دایی به شما توهین کرده و ایشان عنوان می‌کند، یادم آمد! در حالی که بنده فیلم صحنه را دارم و این را می‌توانم در شورای انضباطی نشان دهم.

واکنش شیث رضایی

شیث رضایی پس از شنیدن بخشش محرومیت چهار جلسه‌ای علی دایی به یک جلسه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس، رای کمیته انضباطی چه می‌شود؟ اگر قرار باشد شورای استنیاف رای کمیته انضباطی را باطل کند، از این به بعد همه می‌روند همدیگر را می‌زنند و بعد از محروم شدن هم به این شورا اعتراض می‌کنند تا بخشیده شوند. من هم از این به بعد بازیکنان را می‌زنم تا شورای استیناف من را ببخشد.

رضایی در پاسخ به این پرسش که چرا به رای کمیته انضباطی در شورای استیناف اعتراض نکرده است، عنوان کرد: فکر نمی‌کردم برای یک جلسه محرومیت اعتراض فایده‌ای داشته باشد؛ اما حتما این موضوع را به باشگاه اطلاع می‌دهم. به هر حال برایم مهم است در تمامی بازی‌ها کنار تیم باشم.

وی افزود: این مردم هستند که باید قضاوت کنند. بازیکنی که با برخورد فیزیکی کارش را پیش می‌برد، باید محرومیتش مساوی با کسی باشد که کتک خورده است یا خیر.

کد خبر 17326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز