گروه اجتماعی: بافندگان تک باف خانگی از این پس بر اساس قانون جدیدی بیمه می‌شوند.

بر اساس دستورالعمل جدید سازمان تأمین اجتماعی چنانچه بین تاریخ درخواست بافندگان تک‌باف خانگی فاقد کارفرما تا تاریخ پرداخت حق بیمه(پس از انعقاد قرارداد) بیش از سه ماه فاصله ایجاد نشود، وصول حق بیمه و پذیرش سوابق از تاریخ انعقاد قرارداد بلامانع است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی ابراهیم شهابی، رئیس اداره استرداد و انتقال حق بیمه اداره کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، در این باره گفت: بافندگان تک باف خانگی فاقد کارفرما برای بیمه شدن به سه گروه زیر 50 سال، 55 تا 60 سال و بالای 55سال تقسیم شده و هر یک برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه شرایط ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه حداکثر سن برای متقاضیان استفاده از قانون بیمه بازنشستگی فوت و از کارافتادگی بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو 50 سال است، افزود: چنانچه افراد متقاضی بین 50 تا55 سال سن داشته باشند می‌توانند به میزان مازاد سن خود حق بیمه را یکجا بپردازند.

شهابی گفت: با توجه به اینکه گروهی از متقاضیان پس از دریافت فیش حق بیمه مازاد سنی برای دریافت فیش دوره اول بیمه مراجعه نمی‌کردند از این پس صدور برگه پرداخت مازاد پس از ثبت درخواست متقاضی در دفتر واحد اجرایی و اخذ نظریه از مراجع معرفی کننده انجام می‌شود.

وی تاکید کرد در صورتی که درخواست متقاضی منجر به انعقاد قرارداد نشود، حق بیمه مازاد سنی به متقاضی پس داده خواهد شد.

بر اساس گفته‌های رئیس اداره استرداد و انتقال حق بیمه اداره کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی بر اساس مقررات پیشین، بیمه شده مکلف بود حق بیمه دوره اول خود را حداکثر تا یک هفته از تاریخ عقد قرارداد به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز نماید اما بر اساس مقررات جدید این زمان به سه ماه تبدیل شده است.

گفتنی است که معرفی کنندگان قالیبافان تک باف خانگی بدون کارفرما تنها مرکز ملی فرش ایران و سازمان بازرگانی استان‌ها است و افراد بیمه شده تنها از خدمات بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 13890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز