همشهری آنلاین: هر زمانی که انقلاب به بزنگاه‌های سخت رسیده، مانند انتخابات سال 88 ،می بینیم هدایت و راهنمایی‌های بی نظیر رهبری باعث شده است، بحران ها را پشت سر بگذاریم.

محمد باقر قالیباف در مراسمی که به مناسبت واقعه 6 تیر، سالروز ترور نافرجام به جان مقام معظم رهبری و به شکرانه حفظ سلامت حضرت آیت الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن عید مبعث، اظهار کرد: بدون شک مبعث برزگترین حادثه ای است که برای بشریت اتفاق افتاده است و بزرگترین پیام آن اخلاق است و باید در نظر داشت که اگر در تمامی زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم، ولی در مقابل از اخلاق عقب گرد کنیم، از مبانی اصلی انقلابی و دینی دور شده‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات مقام معظم رهبری گفت: بارزترین نکته در زندگی ایشان ساده زیستی و حفظ شان طلبگی است که در طول دوران انقلاب و سال‌هایی که از قبول مسولیت ایشان می گذرد، همیشه مشهود و مشخص بوده است.

وی افزود: حساسیت ایشان به استفاده درست از بیت المال و عدم استفاده‌های شخصی از امکانات دولتی همیشه مورد توجه خود و خانواده ایشان بوده است.

قالیباف تاکید کرد: حتی بعضی از افرادی که امروز در پشت تریبون دشمن قرار می گیرند و زمانی در کشور مسول بوده‌اند، هیچ حرفی در مقابل زندگی شخصی و ساده ایشان ندارند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان شخصی که در حوزه‌های مختلف مسئولیتی توفیق سربازی ایشان را داشتم، باید بگویم که شرایطی که ایشان در زمان تصدی پست رهبری داشتند با شرایط و زمان ابتدای انقلاب و رهبری امام خمینی تفاوت دارد.

قالیباف تصریح کرد:در زمانی که رهبری نظام برعهده ایشان قرار داده شد، ایشان به شدت در پذیرش چنین مسئولیتی مخالفت کردند و در مجلس خبرگان به عنوان مخالف صحبت کردند، اما بعد از اصرارهایی که اعضای مجلس خبرگان وقت داشتند، ایشان در سخنانی گفتند که من از شما می ترسم که امروز به این میزان اصرار دارید، اما در آینده انتقادات شدیدی را به من خواهید داشت.

قالیباف گفت: با وجود شرایط سختی که در زمان قبول مسئولیت مقام معظم رهبری در کشور حاکم بود و تا کنون نیز ادامه پیدا کرده است، اگر تدبیر ایشان در گلوگاه‌های حیاتی نبود، خطرات فراوانی متوجه انقلاب می‌شد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به جنگ اول خلیج فارس تصریح کرد: در آن زمان خیلی از افرادی که مدعی انقلابی‌گری و مبارزه با سلطه بودند، وقتی صدام چند موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد، اصرار داشتند که برای از بین بردن اسرائیل باید به کمک صدام رفت، اما مقام معظم رهبری با یک بینش و تحلیل درست تشخیص دادند که این جنگ، جنگ میان دو باطل است و امروز نیز در صحنه هسته‌ای همچنان شاهد نبوغ و تحلیل درست ایشان هستیم که باعث پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه ی هسته‌یی شده است.

قالیباف اظهارکرد: در زمان جنگ هم خط انحرافی با سردمداری بنی صدر وجود داشت و تنها پناهگاه بچه های میدان جنگ و خط اصیل انقلاب مقام معظم رهبری بود، در آن روز هم ایشان در صف اول دفاع از بچه های انقلابی، در مقابله با جریان انحرافی بودند.

وی در مورد توجه امام خمینی به حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای گفت: امام(ره) به حق فرمودند که آقای خامنه‌ای شخصیتی مبارز و همیشه در خط راستین انقلاب و آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستند و ما نیز نتیجه عینی این خصوصیت را امروز شاهد هستیم.

قالیباف ادامه داد: هر زمانی که انقلاب به بزنگاه‌های سخت رسیده، مانند انتخابات سال 88 ،می بینیم هدایت و راهنمایی‌های بی نظیر رهبری باعث شده است، بحران ها را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: امروز نباید به صورت اثباتی و استدلالی از انقلاب اسلامی دفاع کنیم؛ در شرایط موجود باید همه شعارها و استدلال هایمان را تحقق ببخشیم.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: یک انسان انقلابی و مسلمان واقعی حق ندارد در هیچ شرایطی عزت خود را بفروشد و با شعارزدگی خود را اثبات کند؛ چراکه ما باید امروز این را در حوزه مدیریت اثبات کنیم و اگر جامعه احساس کند که مدیریت دین محوران به پیشرفت جامعه کمک نمی کند و شرایط جامعه را به سمت پیشرفت سوق نمی دهد، من مدیر هیچ خدمتی به انقلاب و دین نکرده‌ام. و باید بدانیم که انقلاب ما منطبق بر سنت‌های الهی است و وعده خدا هم در تبعیت از سنت‌ها پیروزی است.

 

کد خبر 138797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز