همشهری آنلاین: مدیر گالری راه‌ابریشم از شرکت در جشنواره بین‌المللی عکس "پاریس فتو" در سال 2011 خبر داد که در این دوره آثاری از پنج عکاس ایرانی را ارائه خواهد کرد.

بهمن جلالی

به گزارش فارس، آناهیتا قبائیان مدیر گالری راه‌ابریشم  با اعلام این خبر گفت: "پاریس فتو" بزرگترین و مهمترین گردهمایی بین‌المللی در زمینه عکاسی دنیا است که هر ساله در پاریس برگزار می‌شود و امسال نیز گالری راه‌ابریشم برای سومین بار موفق به شرکت در این جشنواره بین‌المللی شده است.

وی افزود: این جشنواره که مهمترین بازار بین‌المللی عکس محسوب می‌شود، روز چهارشنبه 18 آبان‌ماه گشایش خواهد یافت و تا 22 آبان‌ماه نیز ادامه دارد و در طول برگزاری این جشنواره، کشورهای مختلفی آثار عکاسان خود را به نمایش می‌گذارند.

قبائیان درباره آثاری که از عکاسان ایرانی در این جشنواره ارائه خواهد کرد گفت: در این دوره آثاری از بهمن جلالی، رعنا جوادی، گوهر دشتی، آرش فائض و کتایون کرمی را ارائه خواهم کرد.

وی درباره تعداد این آثار هم توضیح داد:‌ هنوز تعداد و نوع آثار را مشخص نکرده‌ایم اما از آثار بهمن جلالی دو اثر از مجموعه "تصویر خیال" ایشان را انتخاب کرده‌ایم.

مدیر گالری راه‌ابریشم با اشاره به این که شرکت در این جشنواره بزرگ بین‌المللی عکس، فرصتی برای شناخت بیشتر دنیا با عکاسی ایران است گفت: رقابت برای شرکت در این جشنواره بالاست و هر ساله گالری‌های بسیاری برای شرکت کردن در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند و گالری راه‌ابریشم نیز که به صورت تخصصی در زمینه عکس در ایران فعال است موفق شده است که تاکنون سه سال پی در پی در این جشنواره حضور داشته باشد که این از نظر تبلیغی و فرصتی برای ارائه آثار عکاسان ایرانی و شناخت دیگر کشورهای دنیا از مقوله عکس ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی درباره تفاوت عکس‌هایی که از سوی کشورهای مختلف در این جشنواره ارائه می‌شود توضیح داد: عکاسی ایران از سابقه چندانی برخوردار نیست ولی برخی از کشورهایی که سابقه طولانی‌تری در زمینه عکس دارند، عکس‌های کلاسیک را هم در کنار عکس‌های مدرن خود ارائه می‌کنند که با استقبال هم مواجه می‌شود.

اما بسیاری از کشورهای دیگر نیز از جمله کشور ما تنها عکس‌هایی مدرن و معاصر را ارائه می‌کنند با این تفاوت که دیگر کشورها تکنیک‌های تازه‌ای را در زمینه چاپ عکس، قاب‌سازی و ارائه نهایی عکس‌ها ارائه می‌کنند که در این زمینه خیلی از ما جلوتر هستند و ما نیز به ناچار در این زمینه‌ها تحت تأثیر آن‌ها قرار می‌گیریم و سعی می‌کنیم که ارائه عکس‌ها با کیفیت خوبی همراه باشد.

اما در مجموع عکس ایران سبک خاص خود را دارد و جای خود را در عکاسی دنیا باز کرده است.

کد خبر 138357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز