یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه عکس فوکوس به نمایندگی از فدراسیون جهانی عکاسی FIAP نمایشگاهی از عکس‌های هنرمندان ایران اواخر سال جاری در شهر بیشکک قرقزیستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا،در مراسم افتتاح نمایشگاه عکاسان ایرانی مقامات رسمی کشور قرقیزستان، ازجمله وزیر فرهنگ کشور قرقیزستان و سفرای کشور‌های مختلف حضور خواهند داشت.

این گروه عکاسی ابتدا قصد داشت این نمایشگاه را مختص اعضای گروه عکس فوکوس برگزار کند اما با استقبال عکاسان این نمایشگاه را برای تمامی عکاسان ایرانی برگزار می کند.

طی فراخوانی که از سوی گروه عکس فوکوس عنوان شده که همه عکاسان با موضوع آزاد به جز موضوع سیاسی می توانند آثار خود را ارسال کنند. همچنین عکس‌هایی که هنر عکاسی یا فرهنگ و جغرافیای ایران را نمایش می دهد در اولویت قرار دارند.

عکاسان می توانند هرگونه دستکاری در عکس، اعم از دستکاری و پردازش کامپیوتری تا تکنیک‌های سنتی عکاسی استفاده کنند و مطابق قوانین فدراسیون جهانی عکاسی، هر عکاس می‌تواند حداکثر با یک تا چهار عکس در این نمایشگاه شرکت کند.

بنابر اعلام گروه عکس فوکوس‏، هزینه شرکت یک عکس اضافه برای ده نفر از شرکت کنندگان را به عنوان جایزه، پرداخت خواهد کرد. برای اعضای این گروه این هزینه‌ها از طرف گروه پرداخت می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا ۲۰ بهمن ماه به نشانی iranfiap@gmail. com ارسال کنند. هر شرکت کننده ۱۲ عکس در اندازه بزرگ‌ترین ضلع عکس ۴۰۰ پیکسل به ایمیل، به همراه فرم شرکت در نمایشگاه را ایمیل کند. کلیه عکس‌ها توسط علی سامعی، نماینده فدراسیون جهانی عکاسی در ایران و مدیر کلوپ گروه عکس فوکوس، انتخاب می‌شوند.

نمونه عکس‌های حاضر در نمایشگاه به همراه اسامی عکاسان به عنوان نمونه آثار عکاسان ایرانی برای دفتر مرکزی فیاپ در پاریس ارسال خواهد شد تا در آرشیو فیاپ قرار گیرند.

از آنجا که هزینه ارسال عکس‌ها از ایران بسیار بالا بوده و زمان زیادی هم می‌برد، عکس‌ها در قرقیزستان چاپ شده و قاب گرفته می‌شوند.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ضمن تاکید بر ارسال آثاری که از طریق Email فرستاده نشده باشند معذورند، اعلام کرد که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل iranfiap@gmail.com پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 127002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز