همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس رضا وهمی از عکاسان مطرح کشور که از ترکمن‌های ایرانی تصویر برداشته است، ازسوی یونسکو 28 بهمن‌ماه در شهر سئول کره جنوبی برپا می‌شود.

اقوام ترکمن

 به گزارش ایلنا، این مجموعه برگزیده‌ بخش عکس جشنواره هنرهای تجسمی یونسکو و برنده‌ مدال طلا و جایزه ۱۵۰۰ دلاری این مسابقات در سال ۲۰۱۰ است که به معرفی فرهنگ و سنت‌ها و پوشش‌های قوم ترکمن در ایران می‌پردازد.

عکس‌های رضا وهمی در مجموعه اقوام ترکمن که به‌عنوان میراث معنوی ایران در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ فوریه ۲۰۱۱ (۲۸ تا ۳۰ بهمن ۱۳۸۹) در موزه هنرهای معاصر سئول درمعرض دید عموم قرار می‌گیرد.

یونسکو، با هدف کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی و علمی و فرهنگی، برپایه‌ منشور سازمان ملل متحد و تعامل بین فرهنگ‌های مختلف، جشنواره هنرهای تجسمی سالانه خود را با حضور هنرمندان جوان ۲۵ تا ۳۵ ساله‌ همکار با یونسکو از سراسر جهان برگزار می‌کند.

این جشنواره، امسال با حضور ۱۹۱ کشور عضو یونسکو در بخش‌های مختلف و به میزبانی کره جنوبی و در موزه هنرهای معاصر سئول برگزار می‌شود.

کمیسیون ملی یونسکو ایران، در بخش عکس این جشنواره که با شعار «گسترش ابزار عکاسی برای فهم فرهنگ‌ها» برگزار شد، با پذیرش 3 مجموعه عکس مستند از آثار هنرمند عکاس رضا وهمی، به‌عنوان برترین کشور شرکت‌کننده در بخش عکس معرفی شد.

این هنرمند عکاس که متولد 1360 و ساکن شهر گرگان است، اخیرا در جشنواره پنج ستاره اتریش به رتبه نخست دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

کد خبر 128331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز