مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران با تشریح ویژه برنامه های نهمین جشنواره تابستانی تهران با نام "فصل نشاط و امید" گفت: با برنامه ریزی انجام شده تا شش ماه آینده شاهد تحول جدی در عرصه آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواهیم بود.

khorakian

به گزارش خبرنگار "تهران سما" امیر خوراکیان، صبح امروز در نشست خبری نهمین جشنواره تابستانی تهران " فصل نشاط و امید"، به تشریح برنامه‌های این سازمان در تابستان سالجاری پرداخت و گفت: آنچه در برنامه‌های امسال بر آن تاکید شده است محتوا محوری است و این که مجموع برنامه‌ها به صورت منسجم اهداف مشخصی را دنبال کند.

وی افزود: در برنامه های امسال هر هفته یک موضوع انتخاب شده است و پیام‌های متفاوت شهروندی به همراه نشاطی معنوی و در کنار آن با هدف ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی و ایرانی مورد توجه قرار گرفته است.

خوراکیان با تاکید بر رویکرد خانواده محوری در برنامه های تابستانی سالجاری اظهار کرد: خانواده مخاطب اصلی برنامه‌های امسال است و همچنین نشاط معنوی، شادابی و طراوت که به دنبال آن تجربه و مهارت آموزی کسب شود از رویکردهای برنامه‌هاست.

وی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق تلفن 1837 از انواع برنامه‌ها و جزئیات اجرای آن در مناطق مختلف مطلع شوند.

رییس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: ویژه برنامه "هفت شهر فیروزه ای" برنامه ترکیبی خاص و مهمی است که در هفت نقطه تهران و در هفت مقطع زمانی با هفت رویکرد محتوایی و در هفت بخش اصلی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد : برنامه های هنری مختلف ، ارائه محصولات فرهنگی ، برنامه های مشاوره و پاسخگویی ، بازی و سرگرمی ، آموزش و یادگیری و برنامه های ورزش و سلامت از برنامه های پیش بینی شده است و در هر یک از هفت مقطع در پایان هفته ویژه برنامه خاصی در نظر گرفته شده است.

خوراکیان با اشاره به محورهای در نظر گرفته شده برای این برنامه اظهار کرد : هفته اول با رویکرد ارتقای فرهنگ و آیین همسایه داری ، هفته دوم با موضوع ارتقای فرهنگ مطالعه ، هفته سوم با موضوع تحکیم نهاد خانواده با تاکید بر جوانان ، هفته چهارم با نام فرهنگ امید و انتظار ، هفته پنجم با نام مدیریت مصرف در خانواده و هفته ششم با عنوان مدیریت بهره برداری از رسانه‌های نوظهور پیش بینی شده است و این برنامه ها در مناطق 3، 4، 11، 15، 16، 17 و بوستان ولایت برگزار خواهد شد.

وی از راه اندازی باشگاه تابستانی ترنج برای اولین بار خبر داد و گفت: در این باشگاه دانش آموزان ممتاز مقطع راهنمایی در 22 منطقه ثبت نام می‌کنند که بیش از 6 هزار نفر برای این برنامه در نظر گرفته شده است و ویزه برنامه‌های مختلف را به صورت گروهی و کار جمعی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه اظهار کرد: به این مناسبت 202 جشن در مراکز مختلف با محور فرهنگ امید و انتظار برگزار می‌شود و همچنین فرهنگسرای توچال نیز در ایستگاه های اول و پنجم با غرفه های مختلف و به مناسبت مبعث و نیمه شعبان به ارائه فعالیت های مختلف به شهروندان خواهند پرداخت.

خوراکیان در ادامه خاطر نشان کرد : مناطق نیز در کنار این برنامه ها با 360 دوره آموزشی و 1800 کلاس آموزشی در موضوعات مختلف برنامه های تابستانی را اجرا خواهند کرد .

وی از ایجاد یک تحول جدی تا شش ماه آینده در عرصه آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد و گفت : تا شش ماه آینده شاهد تحول جدی در این زمینه هستیم و همچین 10 بسته آموزشی در ارتباط با خانواده تولید و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در تابستان امسال 1200 برنامه توسط فرهنگسراها و مناطق در زمینه های مختلف اجرا می‌شود.

خوراکیان با اشاره به برنامه‌های فرا منطقه‌ای این سازمان در تابستان امسال اظهار کرد: شبکه سازی 23 دستگاه تلویزیون شهری، نمایش فیلم پارک در 10 پارک شهر، تولید و توزیع کتاب شنیداری با موضوع اخلاق و رفتار شهروندی، ارائه تولیدات مختلف در خصوص هنر، وقف و جاودانگی از جمله این برنامه‌هاست و سعی شده برنامه‌های امسال با کیفیت بهتر و رویکردهای مشخص‌تری اجرا شود.

وی افزود: همچنین برای اولین بار امسال اثر سنجی برنامه های مختلف در چند محور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مجموع برنامه های تابستانی سالجاری با اعبتار 45 میلیارد ریال انجام می‌شود و برنامه‌های ماه رمضان نیز اعتبار مشخص خود را خواهد داشت.

خوراکیان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در ماه های اخیر اظهار کرد: از زمان افتتاح بوستان ولایت تا میلاد حضرت علی (ع) هر شب 10 تا 40 هزار نفر از شهروندان از برنامه های در نظر گرفته شده استقبال کردند.

وی همچنین در مورد حمایت از فیلم های منتخب جشنواره نیز گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری از این فیلم ها حمایت می کند و به ویزه فیلم هایی که در راستای اهداف سازمان باشد را مورد حمایت قرار می‌دهد و در این زمینه تولیدات مختلفی در دست انجام است که یکی از آنها فیلم "بوسیدن روی ماه" است که در مراحل نهایی قرار دارد.

کد خبر 138076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز