گروه اجتماعی: دیروز و در اختتامیه گزینش آثار برتر مطالعات جوانان، برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

طی این مراسم علاوه بر اعلام اسامی پژوهشگران برتر در حوزه مطالعاتی جوانان ،از صاحبان آثار برگزیده تقدیر شد.

بر اساس گزارش دبیرخانه جشنواره، 430 عنوان اثر پژوهشی در حوزه‌های مختلف مطالعاتی جوانان با محورهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، روانشناختی، علمی و ... به معاونت مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان ارائه شده بود که این آثار با توجه به معیارهای کلی و اختصاصی تعیین شده، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

از میان آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره گزینش آثار برتر مطالعات جوانان، 171 اثر انتخاب شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور صاحبان آثار منتخب پژوهشی برگزارشد، از 38 اثر در قالب‌های کتاب، طرح‌های پژوهشی، پایان نامه و مقاله تقدیر شد.

در رشته طرح‌های پژوهشی سید هادی مرجائی به‌عنوان نفر اول، محمد تقی ایمان نفر دوم و خیام عباسی نفر سوم، در رشته مقاله، نفر دوم احمدرضا نصر اصفهانی، نفر سوم احمد حیدری، در گروه پایان‌نامه، نفر دوم مریم قاضی‌نژاد، نفر سوم جلیل عزیزی و در گروه کتاب، نفر دوم، دکتر محمد علی محمدی و نفر سوم علی اکبر سبزییان انتخاب شدند.

لازم به ذکر است به غیر از گروه پژوهش بقیه گروه‌ها نفر اول نداشتند.

رئیس سازمان ملی جوانان در این مراسم گفت‌: گسترش مطالعه جوانان در جامعه، نهادینه سازی پژوهش درباره مسائل و مشکلات جوانان و شناسایی پژوهشگرانی که در این حوزه فعالیت دارند از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

سازمان ملی جوانان به عنوان برگزار کننده این جشنواره علاوه بر تقدیر از پژوهشگران برتر، از تجارب آنان در  فعالیت‌های مطالعاتی سازمان بهره‌گیری خواهد کرد.

وی افزود‌: کاربرد پژوهش به اندازه خود پژوهش اهمیت دارد و باید به مرحله برنامه‌ریزی راه پیدا کند و تلاش ما براین است که  شاهد به ثمر رسیدن سیاست‌های پژوهشی باشیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین گفت‌: مایلیم که پژوهشکده ملی جوانان داشته باشیم که به شکل مستقلی به پژوهش‌های مرتبط با جوانان بپردازد.

لازم به ذکر است  دستاوردهای حوزه  مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان ملی جوانان، در هفتمین نمایشگاه هفته پژوهش، واقع در سالن 14 و 15 نمایشگاه بین‌المللی تهران آماده  ارائه به علاقه‌مندان خواهد بود.

در راستای برگزاری این نمایشگاه 300 جلد از پژوهش‌های مرتبط با جوانان، از سال 1371 تا 1385، خلاصه گزارش آماری وضعیت جوانان و راهنمای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در امور جوانان، در غرفه سازمان ملی جوانان ارائه می‌شود.

کد خبر 13786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز