گروه اجتماعی: رئیس سازمان ملی جوانان از تشکیل ستاد ساماندهی کمیته‌های جوانان در فرمانداری‌های همه استان‌ها تا اوایل سال آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: به دلیل تعدد وظایف  بعضی دستگاهها در حوزه جوانان کمیته‌های ویژه‌ای نیز در سازمانها تشکیل می‌شود.
وی افزود: بررسی موضوعات مربوط به امور جوانان، اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌ها و دستور کار سازمان ملی جوان است. پیگیری سهم جوانان از سازمان‌ها و نهادها و تسهیل فعالیت‌های سازمان‌ها در این زمینه هم از جمله وظایف این سازمان بشمار می‌رود.
حاج علی اکبری در هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان از 16 سازمان و دستگاه ذی‌ربط در ستاد ساماندهی امور جوانان  خواست تا با توجه به میزان توانایی خود در بررسی  موضوعات طرح شده از همه ظرفیت‌های ستاد استفاده کنند و همچنین از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد  بودجه مناسب برای تحقق برنامه‌های فرابخشی حوزه جوانان را در سال آینده در لایحه بودجه لحاظ کنند. 
حاج علی اکبری در ادامه ساماندهی شاخص‌های امور جوانان،  ارتقای فرهنگ و هویت دینی و ملی، ساماندهی اوقات فراغت، توسعه منابع انسانی ، اشتغال و ازدواج و نظام رفاه و تامین اجتماعی را از جمله برنامه‌های سند توسعه ویژه ساماندهی امور جوانان خواند و افزود: سازمان ملی جوانان برنامه‌هایی را برای توسعه و ارتقای مشارکت جوانان ، حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و روانی آنان، ساماندهی مطالعات علمی، ساماندهی مسکن جوانان، ارتقای نقش نهاد خانواده و شناسایی و تقویت تشکل‌های غیر دولتی و مردمی مرتبط با امور جوانان دارد.
در این نشست مصطفی مشایخی نماینده نیروی مقاومت بسیج در ستاد ساماندهی امور جوانان نیز گفت: برای تحقق اهداف فرهنگی این نیرو کمیسیون‌هایی در زمینه اوقات فراغت در نظر گرفته شده  است و اردوهای فرهنگی و گردشی ،نشست‌های اجتماعی و برگزاری گارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی وجشنواره‌های هنری ازجمله برنامه‌های نیروی مقاومت بسیج بوده است.
مشایخی گفت: مشاوران بسیجی پس از آموزش در 65 مرکز مشاوره به ارائه خدمات مشاوره پرداختند و 154 هزار دانش آموز در کارگاههای آموزشی  مهارتهای زندگی شرکت کردند.
در این نشست قائم موهبتی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمرنیز گفت: یک میلیون و پانصد هزار جوان عضو این سازمان هستند که بر اساس سند راهبردی ساماندهی امور جوانان درقالب سه هزار اردوی جهادی نیکوکارانه به روستاها اعزام شدند.
ربیع ا... احمدی نماینده سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش نیز در ا ین نشست از بازسازی 11هزار مدرسه با حضور 60 هزار دانش آموز در سال 85 خبر داد و افزود: امسال 8 طرح در زمینه‌های مختلف برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.
کد خبر 13628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز