گروه اجتماعی: مدیر دفتر توسعه مشارکت و سازماندهی امور جوانان از آغاز طرح توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن)خبر داد.

جعفربای- مدیر دفتر توسعه مشارکت و سازماندهی امور جوانان- با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد آغاز شده است، گفت: نگاه سازمان به تشکل‌ها به عنوان نهادهای یادگیرنده است. سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت بسیاری دارند که باید آن را جدی گرفت و در جهت توانمندسازی آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اهمیت نیازسنجی‌ سمن‌ها افزود: نیازسنجی جامعی از سازمان‌های مردم‌نهاد انجام گرفته است و طی آن بر اساس مطالعه توصیفی، نیازهایی را برای سازمان‌های مردم‌نهاد در نظر گرفته‌ایم و به این مجموعه، استانداردهایی را نیز افزوده‌ایم. هم‌اکنون سازمان درصدد ارائه بسته‌های آموزشی به سازمان‌های مردم‌نهاد است که پاسخگوی نیازهای تشکل‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های آموزشی با درنظرگرفتن عمومی و اختصاصی بودن تشکل‌ها تدوین می‌شوند، گفت: دوره‌های توانمندسازی در قالب کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شوند و در پایان این دوره‌ها گواهینامه‌ای صادر خواهد شد که در تمدید زمان اعتبارنامه سازمان مردم‌نهاد تاثیر دارد.

وی افزود: جزواتی با عنوان عصر مشارکت، فراغت فرصتی برای بازآفرینی، پویایی گروه و ارزشیابی توانمندساز، در اختیار سمن‌ها قرار داده شده است تا فعالیت‌های سمن را ارزیابی کرده و ضعف و کاستی‌های فعالیت گروهی خود را شناسایی کنند.

کد خبر 9341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز