گروه اجتماعی: در صورتی که دولت لایحه مدیریت خدمات کشوری را پس نگیرد و نظام پرداخت هماهنگ حقوق و دستمزد اجرا شود حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

محمد نبی رودکی، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر گفت:‌ اجرای لایحه فوق مبلغی بین 40 تا 100 هزار تومان( بنا به میزان حقوق دریافتی) به حقوق بازنشستگان می افزاید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مستمر نمایندگان مجلس بر اجرایی شدن هرچه سریعتر این لایحه افزود:  بررسی لازم در کمیسیون مشترک دولت و مجلس بر روی لایحه  مدیریت خدمات کشوری و نظام پرداخت هماهنگ حقوق و دستمزد انجام شد و پس از آن نیز این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح چگونگی اجرایی شدن این لایحه گفت: پس از تصویب لایحه با اکثریت آرا در کمیسیون اجتماعی، شورای نگهبان نیز این لایحه را تائید کرده است.

وی با اشاره به اصل 85 قانون اساسی کشورمان افزود: اصل 85 اجازه اجرای آزمایشی مصوبات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی را پس از تائید شورای نگهبان به صراحت بیان کرده است و با تکیه بر همین اصل نمایندگان مجلس خواستار شروع اجرای آزمایشی این مصوبه هستند.

به اعتقاد این نماینده مجلس شورای اسلامی اجرای این لایحه می‌تواند گام موثری در کاهش مشکلات‌ بازنشستگان باشد.

در حالی که  به اعتقاد این نماینده مجلس اجرای این لایحه گره‌گشای مشکل بازنشستگان خواهد بود،  دولت به بهانه بار مالی سعی در پس گرفتن این لایحه از مجلس دارد.

پس از آنکه در چند روز گذشته در خواست دولت برای پس گرفتن این لایحه از مجلس با مخالفت نمایندگان و غلامعلی حداد عادل، ریاست مجلس، روبرو شد به نظر می‌رسد پافشاری دولت همچنان در این زمینه ادامه دارد.

در حالی که خبرهای رسیده بر تاکید دولت در باز پس‌گیری این لایحه مُهر تائید می‌زند مجلس سعی دارد تا زمان شروع اجرای آزمایشی این لایحه را تعیین نماید.

اصرار مجلس بر اجرا از یک سو و پافشاری دولت در باز پس گیری از سوی دیگر گره کار بازنشستگان را کورتر کرده است.

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه، سعی دارد مشکل بازنشستگان را با وعده واگذاری سهام عدالت در سال آینده برطرف کند و محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس، در حضور بازنشستگان قول داده که در لایحه بودجه سال آینده مجلس سهمی برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در نظر بگیرد.

کد خبر 13785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز