جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: پس از دخالت نیروهای عربستانی در بحرین به‌منظور حمایت از رژیم حاکم در سرکوب معترضان، این بار مقام‌های عربستان در اقدامی جدید، یکی از دختران پادشاه این کشور را به عقد پسر پادشاه بحرین درآوردند.

Sheik Khalid bin Ahmed Al Khalifa

 به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، شیخ خالد بن حمد بن عیسی آل‌خلیفه در جریان مراسم عقد روز پنجشنبه در ریاض، یکی از دختران پادشاه عربستان را به همسری برگزید تا بدین‌ترتیب، علاوه بر روابط امنیتی و سیاسی میان این دو کشور، روابط خانوادگی نیز میان دو طرف برقرار شود و سرنوشت این دو بیش از پیش به هم گره‌بخورد. از سوی دیگر و در ادامه اعتراضات مردمی در بحرین، روز گذشته هزاران نفر از بحرینی‌های معترض در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در دومین تظاهرات عظیم پس از لغو حالت فوق‌العاده در بحرین، هزاران نفر از مردم معترض در جزیره ستره در جنوب منامه با برگزاری تظاهراتی خواستار اجرای اصلاحات سیاسی در کشور شدند. در این تظاهرات که شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی در جریان آن به سخنرانی پرداخت، تظاهرات‌کنندگان خواستار لغو محاکمه‌های شهروندان در دادگاه‌های نظامی، اصلاح قانون اساسی، آزاد کردن تمامی بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی و اعطای اختیارات بیشتر به مجلس نمایندگان شدند.

معترضان در تجمع خود تحت عنوان « از برای میهن» همچنین خواستار انتقال رهبری گفت‌وگوی ملی از خلیفه‌الظهرانی رئیس مجلس نمایندگان به ولیعهد کشور شدند. قرار است گفت‌وگوی ملی میان احزاب و گروه‌های سیاسی و نظام حاکم در بحرین، بنا به فراخوان پادشاه این کشور از ابتدای ماه میلادی آغاز شود. این درحالی است که شهرها و روستاهای مختلف این پادشاهی روز پنجشنبه نیز صحنه تظاهرات‌ها و اعتراضات مردمی گسترده برای بیرون راندن نیروهای عربستانی از کشور و انجام اصلاحات سیاسی در کشور بودند. در همین حال، نیروهای امنیتی بحرین در 2 روستای العکر و النویدرات با شلیک گاز اشک‌آور معترضان این دو روستا را متفرق کردند. معترضان خواستار آزادی عبدالوهاب حسین، رئیس جریان اسلامی الوفاء شده بودند.

کد خبر 137836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز