گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی:‌ 3 ماه تعطیلی با وعده‌های نخ‌‌نمای مسئولان مبنی بر غنی‌سازی‌ اوقات فراغت از راه رسید. باز هم مسئولان از برنامه‌های دستگاه خود سخن می‌گویند و اینکه چنین و چنان خواهیم کرد.

آموزش

در کشور بیش از 30 سازمان و دستگاه برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی می‌کنند، بدون هماهنگی با سایر دستگاه‌ها جزیره‌ای تصمیم‌گیری می‌کنند و خودشان نیز اجرا می‌کنند و عملکردشان هم در جایی ارزیابی نمی‌شود. وزارت آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های اصلی متولی اوقات فراغت است که امسال هم مانند سال‌های گذشته روی کاغذ برنامه‌های فراوانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تدارک دیده و مدعی است که با همه دستگاه‌ها در این زمینه هماهنگی شده و برنامه‌های امسال بهتر و «تقاضا محور» است.

باز اعداد، با وعده‌ها می‌بارد بر اوقات فراغت

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: 6 میلیارد و 700 میلیون نفر ساعت مربی برای پر کردن اوقات فراغت حدود 12 میلیون و351 هزار و 500 دانش‌آموز در تابستان پیش‌بینی شده و برای این امر 190 هزار مربی را در 30 هزار پایگاه تابستانی به‌کار گرفته‌ایم. زکریا یاز‌رلو، از اعتبار 6 میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان سخن گفت و اینکه بقیه اعتبارات از بودجه استانی و شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها و استانداری‌ها تامین خواهد شد. یازرلو به نکته مهمی اشاره کرد: «اعتبارات اصلی از طریق شورای برنامه‌ریزی استان‌ها تامین می‌شود و پیش‌بینی می‌شود 6میلیون و 800 هزار دانش‌آموز از برنامه‌های ارائه‌شده در این پایگاه‌ها استفاده کنند.

هماهنگی و نظارت

آنچه در این حوزه نمود بیشتری دارد نا‌هماهنگی بین حدود 35 دستگاه و سازمان متولی امر اوقات فراغت است. باز هم هر سازمانی برنامه‌های خاص خود را اعلام می‌کند؛ اینکه تا چه حد اجرا می‌شود یا اینکه مفید فایده است بحث دیگری است.معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش همشهری در این‌باره گفت:‌ هماهنگی بین دستگاه‌ها سخت‌ترین بخش کار است و برای هماهنگی در 2 سطح ملی و استانی برنامه‌ریزی شده و مشکلی در این باره وجود ندارد.

بی‌برنامگی 50 درصد دانش‌آموزان

با استناد پیش‌بینی معاون وزیر آموزش و پرورش مبنی بر استفاده 6 میلیون و 800 هزارنفری دانش‌آموزان پرسشی به ذهن متبادر می‌شود، پس تکلیف بقیه دانش‌آموزان چه می‌شود؟ به امان خدا رها می‌شوند .

کد خبر 137566

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز