کریم اعظمی: محمد نوری نخستین سال حضورش در پرسپولیس را در شرایطی پشت سر گذاشت که از لحاظ فنی یکی از بازیکنان موفق پرسپولیس بود.

فوتبال

 

هرچند او در بعضی از بازی‌ها نتوانست نمایش ایده‌آلی داشته باشد ولی در مجموع یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس بود که هم در گلزنی و هم در بازی‌سازی نقش مهمی در خط میانی سرخپوشان تهرانی داشت. او در حال حاضر یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود که البته هنوز در رده ملی نتوانسته به آنچه می‌خواهد برسد.با این حال با توجه به تغییراتی که در کادر فنی تیم ملی به‌وجود آمده است، نوری می‌تواند به آینده امیدوار باشد.

نوری که با پرسپولیس در فصل آینده هم قرارداد دارد، حالا با چند پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری و تیم‌های عربی مواجه است. او اگر قصد جدایی از این تیم را داشته باشد باید با مسئولان باشگاه پرسپولیس مذاکره کند؛ البته جدایی نوری به هیچ عنوان اتفاق خوبی برای این تیم نخواهد بود و باید دید که آیا این بازیکن سال آینده هم در کنار پرسپولیس خواهد بود یا اینکه تصمیم جدیدی می‌گیرد. نوری در مورد فصلی که پشت سر گذاشت، نتایج پرسپولیس، قهرمانی در جام حذفی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داده است. البته لازم به ذکر است که این گفت‌و گو روز یکشنبه این هفته انجام شد و ممکن است در زمان انتشار آن تغییرات تازه ای در باشگاه پرسپولیس به وجود آمده باشد.

  • فکر می‌کردی قهرمان جام حذفی شوید؟

وقتی در لیگ برتر به قهرمانی نرسیدیم و در لیگ قهرمانان هم صعود نکردیم، فقط جام حذفی باقی مانده بود و باید تحت هر شرایطی در این جام جبران می‌کردیم. فکر می‌کنم این قهرمانی حق مسلم ما بود چون تیم‌های بزرگی مثل فولادخوزستان و سپاهان را پشت سر گذاشتیم و در فینال هم ملوان را شکست دادیم. ملوان حریف بسیار پرقدرتی بود که در دو بازی رفت و برگشت ما را اذیت کرد. با این حال خوشحالم که قهرمان شدیم و امیدوارم سال آینده علاوه بر جام حذفی، در لیگ برتر و آسیا هم نتایج بهتری بگیریم.

  • بعد از بازی برگشت در مصاحبه‌ای به‌شدت از نحوه برگزاری جشن قهرمانی انتقاد کردی؟

بله، این جشن حتی در حد لیگ دسته2 هم نبود. تیم ما با این همه هوادار مستحق این بود که جشن قهرمانی‌‌اش در حضور 100هزار نفر در ورزشگاه آزادی برگزار شود. متأسفانه این مشکل سال‌هاست که در فوتبال ایران وجود دارد؛ من متأسفم که به‌عنوان یک بازیکن دستم به جام قهرمانی نخورد و حتی نتوانستم به‌تنهایی با جام قهرمانی عکس بگیرم.

  • این روزها اخبار خوبی از پرسپولیس به گوش نمی‌رسد. سرپرست باشگاه که استعفا داد و دایی هم خداحافظی کرد!

نمی‌دانم چه بگویم ولی امیدوارم که هر دو نفر سال آینده هم در پرسپولیس بمانند.

ولی دایی با مصاحبه‌های تند علیه سرپرست موقت باشگاه، ثابت کرده که علاقه‌ای به همکاری با او ندارد.

مدیریت باشگاه و دایی رابطه بسیار خوبی با هم داشتند ولی متأسفانه بین آنها کدورت پیش آمد. من امیدوارم مشکل این دونفر حل شود. به هر حال ورزش ایران بزرگ‌تر دارد و امیدوارم بزرگ‌ترها کدورت بین این دو نفر را برطرف کنند.

  • این درست است که گفته‌ای قصد جدایی از پرسپولیس را داری؟

من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم ولی مشروط است. امیدوارم اگر در پرسپولیس بودم بتوانم بهترین بازی‌ها را انجام دهم.

  • یعنی احتمال جدایی‌ات وجود دارد؟

هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. در حال حاضر 5 پیشنهاد دارم که 2 پیشنهاد مربوط به امارات است و 3تیم ایرانی هم دنبال جذب من هستند. فعلا هیچ‌چیز معلوم نیست و باید شرایط را بررسی کنم.

  • در فهرست جدید کارلوس کی‌روش نیستی. چرا از تیم ملی خط خوردی؟

به هر حال این تصمیمی است که سرمربی تیم ملی گرفته و می‌خواهد بازیکنان مورد نظرش را امتحان کند.

  • یعنی ناراحت نیستی؟

خیر.

  • قبول داری پرسپولیس یک فصل پرفرازو‌نشیب را پشت سر گذاشت؟

بله، دقیقا همین‌طور است. ما امسال روزهای تلخ و شیرینی داشتیم. پرسپولیس در لیگ برتر نتوانست به قهرمانی برسد و در لیگ قهرمانان آسیا هم از گروهش صعود نکرد که این موضوع برای هواداران به هیچ عنوان خوشایند نبود. البته خوشحالم که تیم ما توانست قهرمانی در جام حذفی را از آن خودش کند تا حداقل قسمتی از ناکامی‌ها جبران شود و هواداران خوشحال باشند.

  • کمی هم در مورد عملکرد خودت در این فصل صحبت کن. قبول داری که در بعضی از بازی‌ها نمایش ضعیفی داشتی؟

یعنی شما می‌گویید من این فصل ضعیف بازی کردم؟

  • خیر، ولی در بعضی از بازی‌ها انتظارات را برآورده نکردی.

یک فوتبالیست هیچ‌وقت نمی‌تواند در تمامی بازی‌های یک فصل به‌طور کامل آماده باشد. من در این فصل نهایت تلاشم را برای موفقیت پرسپولیس انجام دادم و معتقدم که از لحاظ گلزنی آمار خوبی داشتم. البته نکته مهم برای من این بود که امسال آرامش داشتم و بدون در‌نظرگرفتن مسائل حاشیه‌ای فقط کار خودم را انجام می‌دادم. از این لحاظ وجدانم راحت است.

  • پرسپولیس در حال حاضر وضعیتی بحرانی دارد. شما نه مدیرعامل دارید و نه سرمربی. آیا با این وضعیت می‌توانید سال آینده موفق باشید؟

جواب این سؤال مشخص است. اگر این روند ادامه داشته باشد ما نمی‌توانیم امیدوار باشیم. وضعیت فعلی پرسپولیس نگران‌کننده است. تیم ما ابتدا باید از لحاظ مدیریتی به ثبات برسد و این وضعیت باید در کادر فنی هم باشد. از طرفی معتقدم پرسپولیس برای موفقیت در آسیا و لیگ برتر نیاز به جذب بازیکنان جدید دارد.

  • خیلی‌ها معتقدند اختلاف علی دایی با سرپرست موقت باشگاه یکی از عوامل مهم ضعیف‌نتیجه‌گرفتن پرسپولیس در فصل گذشته بود. نظر خودت چیست؟

پرسپولیس و استقلال معمولا با حاشیه‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و وقتی آرامش نداشته باشند دچار مشکلات زیادی می‌شوند. به هر حال اتفاقاتی افتاد که ناراحت‌کننده بود ولی من باز هم می‌گویم که امیدوارم مشکل این دو نفر با یکدیگر حل شود. به‌نظر من این مشکلات آن‌قدر بزرگ نبود که کار به اینجا بکشد.

  • برخی معتقدند علی دایی برخلاف دوران بازیگری، در دوران مربیگری عملکرد خوبی نداشته و نمی‌تواند یک مربی خوب باشد. نظر تو در این مورد چیست؟

من نمی‌توانم این حرف را قبول کنم. دایی در دوران بازیگری با مربیان توانایی کار کرده و سابقه قهرمانی با سایپا را دارد. او این تیم را قهرمان لیگ برتر کرد و با پرسپولیس هم 2 بار به قهرمانی جام حذفی رسید.

  • یعنی معتقدی او ضعف ندارد؟

مگر می‌شود مربی یا بازیکن ضعف نداشته باشد؟ برنده‌شدن هیچ‌وقت مطلق و همیشگی نیست و مربیان و بازیکنان معمولا روزهای بد فوتبال را هم تجربه می‌کنند. وقتی یک مربی نتیجه نمی‌گیرد، نمی‌توان گفت که او مربی ضعیفی است و کار بلد نیست. من معتقدم که نباید چنین دیدگاهی در مورد دایی داشته باشیم.

  • او گفته که دیگر در پرسپولیس نمی‌ماند. در این مورد چه صحبتی داری؟

من از کار‌کردن با دایی احساس خوبی داشتم و هیچ‌وقت با او مشکل پیدا نکردم. من دوست دارم دایی بماند و مدیریت باشگاه هم تغییر نکند.

  • فکر می‌کنی چرا پرسپولیس در بازی‌های این فصل لیگ برتر نتایج خوبی نگرفت؟

ما در بعضی از بازی‌ها که البته تعدادشان محدود بود ضعیف عمل کردیم و آن 5‌شکستی که پشت سر هم آوردیم باعث شد که شانس‌مان برای قهرمانی کمتر شود. من دوست ندارم خیلی‌ها بگویند که دنبال توجیه‌کردن هستیم ولی باید بگویم که پرسپولیس امسال بدشانسی‌های زیادی آورد.

  • قبول داری پرسپولیس سال گذشته در فصل نقل و انتقالات به هیچ عنوان عملکرد خوبی نداشت؟

بازیکنان براساس نیازهای کادر فنی جذب شدند ولی شما باید این را هم در نظر بگیرید که پرسپولیس از لحاظ مالی نسبت به بعضی از تیم‌ها از جمله سپاهان یا ذوب‌آهن در سطح پایین‌تری قرار داشت. آن‌طور که من اطلاع دارم پرسپولیس ابتدای فصل خواهان جذب چند بازیکن سرشناس بود ولی باشگاه به اندازه کافی پول نداشت.

 

کد خبر 137556

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز