امیر اسدی: محمدرضا خلعتبری بعد از چند سال حضور موفق در ذوب‌آهن تصمیم به ترک اصفهان گرفت تا به عنوان لژیونر راهی آن سوی آب‌ها شود.

فوتبال - محمدرضا خلعتبری

خلعتبری در روزهایی که همگان گمان می‌کردندبه یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس بپیوندد، به قطر رفت تا برای 2سال پیراهن زرد الغرافه را بر تن کند. با خلعتبری درباره انتقالش به فوتبال قطر و مسائل دیگر صحبت کردیم.

  • این همه تیم ایرانی، چرا رفتی قطر؟

قسمت این بود که امسال لژیونر شوم و به فوتبال قطر بروم.

  • خیلی‌ها می‌گویند سقف قرارداد باعث جدایی تو از لیگ ایران و رفتنت به لیگ قطر شد.

نمی‌دانم این خیلی‌ها چطور و با چه سندی این حرف‌ها را می‌زنند. سال‌های موفقی را به اعتقاد کارشناسان پشت سر گذاشتم و وقتش رسیده بود که برای پیشرفت راهی یک تیم خارجی شوم. الغرافه تیمی است که هم امکانات دارد و هم اینکه سال آینده در لیگ قهرمانان به میدان می‌رود. در ضمن نباید از شخصیت بالای این تیم میان تیم‌های دیگر قطری به‌راحتی گذشت. همین مسائل و البته کمی هم مبلغ قرارداد باعث شد الغرافه را به‌عنوان تیم آینده خود انتخاب کنم اما سقف قرارداد دلیل رفتنم از لیگ ایران نبود.

  • پس پول هم در انتخاب لیگ قطر و الغرافه تأثیرگذار بود؟

آنها پول خوبی به من دادند؛ پولی که خیلی بیشتر از سقف قرارداد فوتبال ایران بود اما این موضوع تنها دلیل پیوستنم به الغرافه نبود. می‌خواستم لژیونر شوم و پیشرفت کنم به همین دلیل رفتم به لیگ قطر و پیراهن الغرافه را به تن کردم.

  • همه فکر می‌کردند امسال به استقلال یا پرسپولیس می‌روی؛ آیا این دو تیم پیشنهاد همکاری به تو دادند؟

فصل که تمام شد هیچ‌یک از تیم‌های ایرانی به من پیشنهاد همکاری ندادند. شاید باورتان نشود اما تا روزی که الغرافه را به‌عنوان تیم آینده‌ام انتخاب کردم هیچ پیشنهادی از سوی تیم‌های داخلی نداشتم؛ نه از استقلال، نه از پرسپولیس و نه از ذوب‌آهن.

  • یعنی مسئولان ذوب‌آهن تماسی نگرفتند تا در تیم بمانی؟

البته در این چند سال که بازیکن ذوب‌آهن بودم منصور ابراهیم‌زاده و اصغر دلیلی به من لطف داشتند و بارها مرا شرمنده خود کردند اما از این باشگاه هیچ تماسی برای تمدید قرارداد من گرفته نشد. البته من تصمیمم را برای لژیونرشدن گرفته بودم و به همین دلیل زیاد منتظر تیم‌های ایرانی ننشستم.

  • بلافاصله پس از رسیدن به قطر با استقبال گرم مسئولان الغرافه روبه‌رو شدی. به‌نظر می‌رسد آنها تلاش فراوانی برای جذب تو به خرج داده باشند.

اگر حمل به‌خودستایی نباشد باید بگویم دقیقا همینطور است که شما می‌گویید. مسئولان الغرافه بلافاصله پس از حضور من در قطر به استقبال آمدند. مدیر روابط عمومی این تیم همراه با یکی از مدیران به فرودگاه آمد و من را تا باشگاه همراهی کرد. سپس قرارداد را امضا کردم و مسئولان مرا به طرفداران الغرافه معرفی کردند.

  • استقبال روزنامه‌های قطری هم از تو مناسب بود؟

بله. فکر می‌کنم خودتان واکنش آنها را دیده باشید. آنها نوشتند «پدیده فوتبال ایران به الغرافه پیوست» و اینگونه مرا مورد لطف قرار دادند. البته بعضی جاها هم نوشتند من جانشین یونس محمود شده‌ام که باید بگویم اینطور نیست؛ من در الغرافه جانشین جونینیو- بازیکن برزیلی- شدم، نه یونس محمود. در ضمن باشگاه قصد دارد 2مهاجم تراز اول خارجی هم جذب کند.

  • اختصاص پیراهن شماره 10 نشانه علاقه مسئولان الغرافه به تو است؛ این‌طور نیست؟

مسئولان الغرافه دو شماره را به من پیشنهاد دادند؛ یکی 9 و دیگری 10 که من دومی را انتخاب کردم تا فصل جدید با این پیراهن برای قطری‌ها بازی کنم.

  • درست است که در الغرافه با زی ‌روبرتو همبازی هستی؟

بله درست است. مسئولان الغرافه قبل از من زی‌روبرتو را جذب کردند. او بازیکن بزرگی است که حدود 80 بازی ملی برای برزیل انجام داده است. امیدوارم در کنار او بازی‌های خوبی برای الغرافه انجام بدهم و بتوانم نماینده خوبی برای فوتبال ایران در قطر باشم.

کد خبر 138781

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز