پرسپولیس با قهرمانی در جام حذفی آسیایی شد وقتی ضربه سر مهرداد اولادی تور دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد، امیدهای ملوان برای قهرمانی جام حذفی و برپا کردن جشن قهرمانی بیشتر شد ولی سفیدپوشان انزلی تا آخرین ثانیه بازی در حسرت زدن گل دوم باقی ماندند تا پرسپولیس در انزلی جام قهرمانی را به دست آورد.

فوتبال

پرسپولیس در شرایطی به قهرمانی رسید که در این دیدار نمایش مقتدری نداشت ولی به لطف پیروزی در بازی رفت توانست پنجمین قهرمانی خود را در تاریخ جام حذفی به دست آورده و به رکورد استقلال برسد. علی دایی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ناکام مانده بود برای دومین سال پیاپی پرسپولیس را قهرمان جام حذفی کرد تا بخشی از خاطرات تلخ این فصل را فراموش کرده و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

ملوان در حالی این دیدار را آغاز می‌کرد که برای قهرمان شدن به کسب پیروزی 2 بر صفر یا 3 بر یک فکر می‌کرد به همین دلیل قابل پیش‌بینی بود که آنها بازی را تهاجمی آغاز کنند. هر وقت ملوان به سمت دروازه پرسپولیس حمله می‌کرد، فریادهای طرفداران این تیم جو خاصی را در ورزشگاه ایجاد می‌کرد و آنها بی‌صبرانه در انتظار گل اول ملوان بودند. اولین اتفاق مهم در این بازی مصدومیت مجتبی شیری مدافع میانی پرسپولیس بود که باعث شد این بازیکن بعد از 15‌دقیقه ابتدایی دیگر قادر به همراهی تیمش نباشد.

با مصدومیت شیری و خروج او از زمین مسابقه، دایی تصمیم گرفت که سپهر حیدری را جانشین او کند و پرسپولیس دقایقی بعد از همین تعویض گل اول را با اشتباه حیدری دریافت کرد. ملوان که بازی تهاجمی خود را ادامه می‌داد در دقیقه19 توسط مهرداد اولادی گل اول را به ثمر رساند و مهاجم ملوان با یک ضربه سر دروازه علیرضا حقیقی را باز کرد. اولادی به راحتی و از روی سر حیدری موفق به زدن ضربه سر شد و مدافع پرسپولیس هیچ مزاحمتی برای او ایجاد نکرد.

پرسپولیس در شرایطی این گل را دریافت کرد که کاملا تحت‌تأثیر بازی ملوان قرار گرفته بود و فریادهای دایی در کنار زمین نشان می‌داد که از شیوه بازی تیمش به‌شدت ناراضی است. پرسپولیس با اینکه به‌صورت همزمان از آرفی به جای نوروزی محروم استفاده کرده بود، در نیمه اول نتوانست موقعیتی ایجاد کند.در طرف مقابل ملوانی‌ها یک بازی منطقی را در دستور کار قرار داده بودند و می‌خواستند با همین روش به گل دوم برسند. آنها چند بار برای رسیدن به گل دوم، حملات خطرناکی را روی دروازه پرسپولیس انجام دادند ولی نیمه اول در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود ملوان تمام شد.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که شیوه آرایش بازیکنان پرسپولیس در زمین نشان می‌داد که دایی برخلاف نیمه اول قصد دارد اشتباهات دفاعی تیمش را کمتر کند‌ به همین دلیل فاصله خطوط سه‌گانه پرسپولیس نسبت به نیمه اول کمتر شد و پرسپولیسی‌‌ها قصد داشتند با انجام یک بازی فشرده در زمین خودی دروازه خود را بسته نگه دارند. استراتژی پرسپولیس باعث شد تا ملوان نتواند بازی نیمه اول خود را به نمایش بگذارد و همین موضوع جذابیت بازی را نسبت به نیمه اول کمتر کرد. البته ملوان در دقیقه 69 می‌توانست به گل دوم برسد ولی اولادی از این فرصت نتوانست استفاده کند. میزبان همچنان برای زدن گل دوم تلاش می‌کرد ولی توان نیمه اول را نداشت و با افت بدنی این تیم، همه چیز مطابق با خواسته‌های تیم دایی پیش می‌رفت. تلاش شاگردان پورغلامی در نهایت نتیجه نداد و این بازی با برتری یک بر صفر ملوان به پایان رسید تا پرسپولیس با توجه به پیروزی 4بر2 در بازی رفت قهرمان جام حذفی شود.

در پایان این دیدار عده‌ای از تماشاگران ملوان صندلی‌های ورزشگاه را به زمین مسابقه پرتاب کردند و ناگهان جو ورزشگاه با حضور افراد غیر مسئول در زمین چمن ملتهب شد. به همین دلیل مراسم اهدای جام قهرمانی پس از تخلیه ورزشگاه از تماشاگران برگزار شد. این بار هم مثل گذشته مراسم اهدای جام بسیار بی نظم بود و تاسف میلیون‌ها بیننده تلویزیونی را در پی داشت.

کد خبر 137275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز