یک روز قبل از بازی رفت فینال جام حذفی بود که علی دایی اعلام کرد فقط تا روز جمعه میهمان پرسپولیس است و حالا روز جدایی احتمالی فرا رسیده است.

فوتبال

دایی در حالی قصد جدایی از تیم سرخپوش تهرانی را دارد که در آستانه قهرمانی در جام حذفی قرار گرفته و پیروزی با اختلاف 2گل اطمینان زیادی به سرمربی پرسپولیس داده تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. هر چند او در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نتایج ضعیفی گرفت ولی با قهرمانی در جام حذفی، ناکامی‌های این فصل را تا حدودی از ذهن هواداران پرسپولیس پاک خواهد کرد. طرفداران پرسپولیس سه‌شنبه شب که از برد تیمشان احساساتی شده بودند، با شعارهای خود خواهان ماندن دایی شدند؛ درصورتی‌که تا چند روز پیش روی سکوی ورزشگاه علیه او شعار می‌دادند.

دایی فردا که سوت پایان بازی زده خواهد شد تمامی حاشیه‌ها، سختی‌ها، ناکامی‌ها و اتفاقات تلخ و شیرینی که در پرسپولیس برایش رخ داده را در زمین ورزشگاه تختی انزلی جا خواهد گذاشت. البته او حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و باید در انتظار جنجال‌های جدیدی باشیم. هر چند او در لیگ برتر و آسیا همه را ناامید کرد ولی این از خوش‌شانسی دایی است که ‌ درصورت تکرار قهرمانی در جام حذفی می‌تواند از موضعی پرقدرت در مورد اتفاقات این فصل حرف بزند و در نهایت با چهره‌ای برنده، پرسپولیس را ترک کند. البته احتمال دیگری هم وجود دارد و آن، اینکه بعد از قهرمانی در جام حذفی همه‌چیز به سود دایی تغییر کند.

جشن می‌گیریم

دایی نسبت به قهرمانی تیمش در انزلی و گرفتن نتیجه دلخواه مقابل ملوان امیدوار است. او در مورد بازی فردا که ساعت 17 برگزار خواهد شد، می‌گوید: «قطعاً در انزلی برای رسیدن به یک نتیجه خوب کار راحتی نداریم اما با توجه به اعتقادی که به تک تک بازیکنان پرسپولیس دارم و مثل همیشه به آنها افتخار می‌کنم، مطمئن باشید می‌توانیم برنده از زمین خارج شویم.» او در مورد جو ورزشگاه تختی انزلی تاکید می‌کند:«با تمام قدرت به مصاف ملوان خواهیم رفت و به این مسائل کاری نداریم. من خیلی دوست دارم با یک برد، قهرمانی خودمان را در انزلی جشن بگیریم؛ چون این موضوع برای ما و هواداران پرسپولیس شیرین‌تر است.»

کار سخت ملوان

اگر ملوان در بازی رفت گل چهارم را نمی‌خورد، مطمئنا کار راحت‌تری برای قهرمانی داشت ولی شاگردان پورغلامی برای رسیدن به قهرمانی باید با اختلاف 2گل به برتری برسند و نتایجی مثل 3 بر یک یا 2برصفر تیم میزبان را قهرمان خواهد کرد. نگاهی به کارنامه ملوان در فصل اخیر نشان می‌دهد که این تیم چهار بار موفق شده رقیبانش را با اختلاف بیش از یک گل شکست بدهد. ملوان در لیگ برتر صاحب 13برد شده که 9پیروزی با حداقل اختلاف به دست آمده است.با این حال پورغلامی می‌گوید:« کار سختی در انزلی داریم اما می‌خواهیم از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را ببریم.ما در جام حذفی سابقه پیروزی با بیش از 2 یا 3 گل را داشته‌ایم و هنوز هیچ‌چیز تمام نشده است.» ‌ 5 بازیکن نمی‌توانند در بازی برگشت فینال جام حذفی حضور داشته باشند.

ملوان ابوالحسن جعفری، محمد رستمی و محمد نزهتی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت در ضمن مهرداد اولادی هم مصدوم شده و حضور او در بازی فردا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پرسپولیس هم در بازی فردا هادی نوروزی و علیرضا محمد را به‌دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت و غیبت این نفرات باعث خواهد شد تا هر دو تیم تغییراتی را در ترکیب ایجاد کنند. ملوان در شرایطی میزبان بازی برگشت جام حذفی خواهد بود که شانس زیادی برای قهرمانی ندارد و آنها برای بالا بردن جام باید در انتظار اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی هم باشند؛ همان اتفاقاتی که باعث شد پرسپولیس در بازی رفت بیش از نیمی از راه قهرمانی را طی کند.

کد خبر 137193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز