همه چیز مطابق خواسته‌های علی دایی پیش رفت و او در اوج اختلاف با مدیریت باشگاه پرسپولیس توانست تیمش را قهرمان جام حذفی کند.

فوتبال

پرسپولیس برخلاف فصل قبل که تا فینال جام حذفی مسیری بسیار آسان را طی کرد، این بار برای رسیدن به فینال، سپاهان و فولاد را از پیش رو برداشت و همین موضوع می‌تواند برگ برنده‌ای برای دایی باشد؛ مردی که آخرین مانع برای رسیدن به جام را هم پشت سر گذاشت و در آخرین کنفرانس مطبوعاتی فصل، بی‌پرده‌تر از گذشته علیه مدیریت باشگاه حرف زد تا ثابت کند میان او و مدیریت پرسپولیس آشتی و سازش مفهومی ندارد. دایی در قسمت مهمی از حرف‌هایش گفت: «خدا را شکر که قهرمان شدیم ولی من دیگر با این آقایان کار نمی‌کنم و همین حالا می‌گویم خداحافظ.»

این اما پایان ماجرا نبود؛ چرا که سرپرست باشگاه پرسپولیس هم بعد از دیدار با ملوان، استعفای رسمی خود را اعلام کرد و در جمله‌ای طعنه‌آمیز گفت: «بهتر است به آموزش و پرورش برگردم تا دایی در این فوتبال بماند.» حالا پرسپولیس تیمی است بدون سرمربی و مدیرعامل، درست شبیه استقلال در فصل گذشته که در فصل نقل و انتقالات با مشکلاتی مواجه شد. البته استقلال از لحاظ جذب بازیکن چندان به بن‌بست نخورد ولی پرسپولیس در سال‌های اخیر عملکرد ضعیفی در جذب بازیکن داشته و حالا با این شرایط بحرانی مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار تیم سرخپوش تهرانی خواهد بود.

پرسپولیس در این فصل تمامی مشکلات و حاشیه‌هایی را که ممکن است یک تیم فوتبال در ایران با آن دست و پنجه نرم کند تجربه کرد و این رکورد تأسف‌باری است که باید در تاریخ فوتبال ایران ثبت شود. نتیجه اختلاف‌های سرمربی و مدیریت باشگاه حالا پرسپولیس را در وضعیت دشواری قرار داده و با این شرایط هواداران این تیم نگران فصل آینده هستند. پرسپولیس در این فصل زیبا بازی نکرد و بخش عظیمی از نتایج ضعیفش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، به بازی کسالت‌آور این تیم مربوط بود که در اوج احتیاط و محافظه‌کاری تاکتیکی به پایان‌ ‌رسید. روابط تیره دایی با مدیریت باشگاه هم بارها پرسپولیس را به حاشیه برد تا این اتفاقات پرتنش حتی در عملکرد بازیکنان هم تاثیر بگذارد. حالا سؤال مهم در ذهن هواداران پرسپولیس این است که آیا می‌شود همه ضعف‌ها را با کسب جام حذفی فراموش کرد؟ هواداران این تیم 2دسته‌اند، آنهایی که از کسب جام خوشحالند و البته عده‌ای که نمایش این فصل پرسپولیس حتی لبخندی روی لب‌هایشان ننشاند.

بازنده نقل و انتقالات

استعفای سرپرست باشگاه پرسپولیس حالا وضعیت این تیم را بدتر از روزهای گذشته خواهد کرد. مالک پرسپولیس، سازمان تربیت بدنی است اما این سازمان حالا حق عزل و نصب ندارد؛ چرا که به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی، اختیارات این سازمان به وزارت ورزش محول شده است. از طرفی هنوز وزیری برای این وزارتخانه تازه تاسیس معرفی نشده و با این شرایط وضعیت مدیریتی در باشگاه پرسپولیس هم شکلی مبهم به‌خود خواهد گرفت. حتی اگر انتخاب نهایی وزیر سیر طبیعی خود را طی کند، فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران به روزهای پایانی خود نزدیک خواهد شد و پرسپولیس مجبور می‌شود به سراغ بازیکنانی برود که هیچ تیمی تمایل به جذب آنها نداشته است.

در حال حاضر تیم‌های سرشناسی مثل سپاهان، استقلال، ذوب آهن، تراکتورسازی و... فعالیتی جدی در فصل نقل‌وانتقالات دارند ولی پرسپولیس بدون سرمربی و مدیرعامل شده است. پرسپولیس در تمام خطوط نیاز به تقویت دارد در غیر این صورت فصل آینده نمی‌تواند مدعی قهرمانی لیگ و حتی کسب سهمیه آسیا باشد. پرسپولیس به لحاظ مهره در قیاس با سپاهان، استقلال و ذوب آهن، تیم ضعیف‌تری است و یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیا حالا در اوج بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. حالا باید دید اگر مدیریت باشگاه پرسپولیس تغییر کند، آیا دایی راضی به بازگشت خواهد شد؟ او در مصاحبه‌های خود گفته که با این مدیریت کار نمی‌کند و شاید با تغییرات مدیریتی، دوباره فصل بعد روی نیمکت پرسپولیس بنشیند

کد خبر 137388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز