سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در آخرین دقایق حضورش در برنامه 90 اعلام کرد که برای مربیگری پرسپولیس در فصل آینده، این 5 گزینه را مدنظر دارد:

استیلی

«علی دایی، حمید استیلی، محمد مایلی کهن، حمید درخشان و منصور ابراهیم زاده.»در این فهرست 5 نفره، بودن اسم دایی هم در نوع خودش اتفاق جالبی است چرا که همه می‌دانند احتمال همکاری این مربی با مدیریت فعلی پرسپولیس در حد صفر است و دایی در برنامه نود باز هم تاکید کرد که با این مدیریت کار نخواهد کرد.

البته شاید این یک تاکتیک از سوی سرپرست باشگاه باشد تا بعدها بابت از دست دادن دایی مورد انتقاد قرار نگیرد.با این شرایط و درحالی‌که سازمان تربیت بدنی هیچ تغییری در مدیریت پرسپولیس به‌وجود نیاورده است، جدایی دایی قطعی است و حالا همه نگاه‌ها به 4 گزینه دیگر است.البته مدیریت باشگاه پرسپولیس در حالی از این گزینه‌ها نام برده که خیلی‌ها معتقدند حضور استیلی روی نیمکت این تیم قطعی شده است.

‌گزینه های کم‌شانس

به جز دایی تنها فرد این فهرست که سابقه سرمربیگری در پرسپولیس را دارد درخشان است. او در سال 1373 که علی پروین به‌طور ناگهانی از فوتبال کنار رفت به‌ همراه محمد پنجعلی و ناصر محمدخانی چند ماهی این تیم را هدایت کرد و در نخستین تجربه سرمربیگری نتایج بدی هم نگرفت. درخشان در سال 1376 و بعد از جدایی استانکو هم هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت و در یک بازی به یاد ماندنی، تیمش با 3 گل استقلال را شکست داد.آن سال پرسپولیس با اقتدار قهرمان لیگ شد که البته استانکو نقش اصلی را در قهرمانی این تیم داشت. درخشان مدتی هم در تیم‌های ملی پایه مربیگری کرد که حاشیه‌هایی هم برایش به‌وجود آمد.درخشان ظهر دیروز در مورد حضورش در فهرست گزینه‌های این تیم گفت:

«هنوز هیچ تماسی با من گرفته نشده و برنامه‌ای نخواسته‌اند ولی اگر مدیریت پرسپولیس بخواهد حتما برنامه‌هایم را ارائه خواهم کرد. هر مدیری برای انتخاب سرمربی تیمش ملاک‌های خاصی را در نظر می‌گیرد ولی نمی‌دانم ملاک سرپرست باشگاه برای انتخاب سرمربی چه چیزی است. با این حال امیدوارم یک انتخاب خوب برای پرسپولیس صورت بگیرد.» گزینه دیگر مایلی‌کهن است که سابقه دستیار بودن در پرسپولیس را در دوران پروین دارد اما هرگز به پست سرمربیگری در این تیم نزدیک نشده است.

او در میان 5 مربی این فهرست بیشترین سابقه سرمربیگری در لیگ ‌برتر و تیم ‌ملی را دارد اما شاید شانس زیادی برای هدایت پرسپولیس نداشته باشد. او در مورد حضورش در فهرست گزینه‌های پرسپولیس می‌گوید: «من براساس احتمالات کاری انجام نمی‌دهم و حرفی نمی‌زنم. پرسپولیس خانه من است، هر چند من را به خانه‌ام راه نمی‌دهند ولی من آنجا را خانه خود می‌دانم. در روزی که با سپاهان بازی داشتیم، سرپرست موقت پرسپولیس که مشاور رئیس سازمان تربیت بدنی هم است، در کرج حضور داشت و پس از بازی به ما خسته نباشید گفت. من هم پس از قهرمانی پرسپولیس با ایشان صحبت کردم و تبریک گفتم. به هر حال هیچگاه طلبکار نبوده‌ام و حضور در پرسپولیس را ارث پدری‌ام نمی‌دانم.» منصور ابراهیم‌زاده ‌که یکی از مربیان بی‌حاشیه فوتبال ایران محسوب می‌شود، شانس زیادی برای هدایت تیم سرخ پوش تهرانی ندارد در ضمن او2 روز پیش اعلام کرد که ماندنش در ذوب‌آهن قطعی است و می‌خواهد یک تیم پرقدرت بسازد.

البته ایسنا عصر دیروز خبر داد که باشگاه پرسپولیس علاوه بر استیلی از درخشان و مایلی کهن هم برنامه خواسته است.با وجود این‌ باید استیلی را نزدیک‌ترین فرد به نیمکت پرسپولیس بدانیم‌. کارنامه استیلی در دوران دستیاری قطبی خوب، در دوران هدایت استیل‌آذین قابل دفاع و در شاهین بوشهر تقریبا ناموفق بود. او می‌تواند بدون مشکل خاصی روی نیمکت پرسپولیس بنشیند؛ چرا که سابقه بازی و مربیگری در این تیم را دارد، با مربیانی مثل دنیزلی، قطبی و پروین کار کرده و با سختی‌ها و ویژگی‌های مربیگری در تیم پرحاشیه‌ای مثل پرسپولیس آشناست. اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد باید شانس استیلی را از تمامی گزینه‌ها بیشتر بدانیم مگر اینکه در روزهای آینده اتفاقات دیگری رخ دهد.

 

کد خبر 137686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز