همشهری‌آنلاین: در آستانه دومین سال وقوع فتنه 88 ، فتنه‌ای که شاید بتوان آن را از حیث بدیع بودن متغیرهایش متفاوت ‌ترین فتنه در طول عمر نظام جمهوری اسلامی نامید، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی موفق به بازگرداندن یکی از چهره‌هایی شد

 که چندی قبل ایالات متحده آمریکا به زعم خود با سرمایه‌گذاری بر روی این فرد" دولت در تبعید" را با هدف نابودی نظام جمهوری اسلامی از طریق اقدام‌های سخت افزارانه تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی ناکام ماندن پروژه براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری، طراحان براندازی نرم به این فکر افتادند که باتوجه به جایگاه مذهب در کشوری مانند ایران باید به اقدامات به اصطلاح سخت نیزمتوسل شوند، از این رو بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی در یکی از جلسات خود که به مدت سه ساعت به طول انجامید، تشکیل "دولت در تبعید" را مطرح کرد. ماموریت اجرای پروژه" دولت در تبعید" از سوی این بنیاد به دنیس رایس، معاون امور خاور میانه اوباما سپرده شد.

"دولت در تبعید"برای پیدا کردن وجود خارجی نیاز به چهره‌ای با سوابق اجتماعی - مذهبی داشت

خیلی زود سرویس اطلاعاتی آمریکا این فرد را که دارای وجهه سابقه طولانی خدمت در یکی از نهادهای جمهوری اسلامی بود و در بانکوک به تجارت الماس می‌پرداخت، را شناسایی و بلافاصله سفیر خود در تایلند را نزداین فرد فرستاد.

محمد رضا مدحی، اگرچه در گام نخست و در دیدارهایی که با مقامات آمریکایی در بانکوک داشت، گرفتار این توطئه نشد، اما در سفری که به عربستان داشت این دیدارها و اصرارها ادامه یافت و در نهایت وی در ریاض در حضور سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان با هیلاری کلینتون دیدار کرد.پس از این دیدار بود که وی پذیرفت تا با همکاری آمریکا و با توجه به ادعایش مبنی بر همراهی هزاران نفر از نیروهای داخلی با وی، فتنه داخل کشور را هدایت کند .

بعد از این چراغ سبز مدحی که "جنبش جمع یاران" را تشکیل داده بود و به گفته خود دبیر کلی آن را بر عهده داشت با هواپیمای اختصاصی به واشنگتن برده شد و در آنجا پس از استقرار در ویلایی در حومه این شهر بلافاصله در داخل این ویلا با جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا دیدار کرد .

دیداری که در آن این مقام آمریکایی نسبت به حمایت بدون حد و مرز کشور متبوعش از مدحی، به وی اطمینان داد.

دنیس راس که در آن مقطع ماموریت تشکیل دولت در تبعید را در دست داشت با موافقت مدحی نسبت به همکاری در این پروژه، با توجه به آن‌که جهت تکمیل پروژه‌اش به یک چهره نظامی - امنیتی نیاز داشت، پروژه خود را تکمیل شده دید .

مدحی نیز در مراحل آغازین همکاری خود در این پروژه با فردی به نام امیرشاهی که به گفته خود وی 9 سال در اسراییل برای اجرای این پروژه دوره دیده بود و نوشتن و صحبت کردن به زبان فارسی را آنجا یاد گرفته بود و همچنین خوانساری، رییس دفتر مطالعاتی که هزینه‌های آن ر ا ام. آی. سیکس می پرداخت آشنا و در هتل آتلا نتیس پاریس (محل کار امیر شاهی) اتحاد همکاری این سه نفر کلید خورد.

درتاریخ گوادلوپ 1 که در ژانویه 1979/دی 1357 با حضور رؤسای دولت 4 قدرت مهم بلوک غرب در جزیره گوادلوپ برگزار شد، به عنوان اقدامی در جهت بازگشت شاه مخلوع ایران به قدرت شناخته می شود، اما این بار در گوادلوپ 2 سران اپزوسیون جمهوری اسلامی که حتی سران گروه‌های منحرف اخلاقی و اجتماعی نیز در میان آنها به چشم می‌خوردند با هم متحد شدند و با اعلام موجودیت "دولت در تبعید "رسما نسبت به انجام اقدام براندازانه علیه جمهوری اسلامی متحد شدند، اتحادی که پشتوانه مالی 7 میلیارد دلاری آمریکا را در پشت سر خود داشت.

هدف آمریکا ، انگلیس و اسراییل که بار دیگر در این پروژه علیه نظام جمهوری اسلامی با هم متحد شده بودند، این بود که کاری کنند که آتش فتنه‌ای که در خرداد 88 روشن شد هیچگاه خاموش نشود. در این مسیر آنها ترور چهره‌های مختلف داخلی حتی چهره‌های منتسب به جریان فتنه را در دستور داشتند.

اما پیش از آخرین مرحله اجرای فرامینی که به سران "دولت در تبعید" از جمله مدحی ابلاغ شده بود و قرار بود وی در سفر به اسراییل و حضور در پادگان "سکلن" دست به اجرای آن بزند، فرد مذکور به ایران بازگردانده شد تا "دولت در تبعید" مد نظر دولتمردان آمریکای در نطفه خفه شود.

کد خبر 137209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز