دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: از نظر شهردار تهران بسیجی نمادی از مدیریت دیندار در جامعه است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم تودیع سرهنگ رضا موسایی و معارفه سرهنگ امیر جعفری به‌عنوان فرمانده مرکز بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه بسیجی باید تبلور عدالت اجتماعی باشد و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند، گفت: بدون شک مهم‌ترین سرمایه بسیج، غافل نبودن از خداست و در این راه اولویت دادن به امور اجتماعی و رفع نیازهای مردم بسیار مهم است.
قالیباف دیروز ابتدا از زحمات سرهنگ موسایی در مدت 5 سال تشکر کرد و گفت: ایشان انصافا زحمت کشیده و در کنار وی تمام مجموعه شهرداری نیز همکاری‌های لازم را به عمل آوردند. وی با اشاره به اینکه بسیج در یکسال اول تاسیس خود به اجرای اموری از قبیل کارهای عمرانی و خدماتی، اقتصادی، سازندگی، جهادی و امور بهداشتی پرداخت، خاطرنشان کرد:

بسیج در جبهه جنگ آزمون مهمی را پشت سر گذاشت و بدون پشتوانه بسیج، پیروزی در جنگ ممکن نبود. قالیباف گفت: امروز نیز چنانچه بخواهیم همچون فتح خرمشهر به افتخارات دیگر دست یابیم باید به مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرداخته و مشکلات جامعه را در این زمینه توسط بسیجی‌ها مرتفع سازیم. وی افزود: امروز باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات رساند که این اقدام با حرف به جایی نمی‌رسد و عمل و نیت افراد در این راه مهم است. شهردار تهران با اشاره اینکه فعالیت‌های عمرانی خوب است اما نباید تنها به آن اکتفا کرد، اولویت مهم شهرداری را فعالیت‌های اجتماعی دانست و گفت: بسیجیان باید در اجرای امور اجتماعی پیشتاز باشند، در فرهنگ لیبرالیسم مدیریت یک فن است اما از دید یک مدیر مسلمان هر کالایی که نتیجه‌اش رشد و تعالی نباشد، تولیدی حرام است و بسیجی نمادی از مدیریت دیندار در جامعه است. قالیباف تصریح کرد: بسیجی باید تبلور عدالت اجتماعی باشد و مردم بسیجی را نه با پوتین و لباس آن بلکه باید از طریق رفتارهای مناسب بشناسند.

کد خبر 136952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز