همشهری‌آنلاین: شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، صالح هنگام فرار از مقر ریاست جمهوری کشته شده است

saleh

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، صالح هنگام فرار از مقر ریاست جمهوری کشته شده است.

more  العربیه: علی عبدالله صالح زخمی شد

در این حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد، یک منبع امنیتی در یمن از زخمی شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن و نخست وزیر این کشور در حمله به کاخ ریاست جمهوری خبر داد.

العربیه در گزارش دیگری افزود: در حمله به مسجد ریاست جمهوری در صنعاء چهار نفر از محافظان شخصی علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن کشته شدند.

چهار نفر از محافظان شخصی علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن کشته شدند.

این شبکه همچنین به نقل از ائتلاف احزاب مخالف یمنی موسوم به "دیدار مشترک" از درگیری شدید در اطراف مقر ریاست جمهوری این کشور در صنعاء خبر داد.

در این حال شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، برخی منابع به این شبکه گفتند" علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن به عدن فرار کرده و رئیس پارلمان پس از حمله به مقر ریاست جمهوری کشته شده است.

العربیه نیز در گزارشی اعلام کرد، یکی از رهبران حزب حاکم یمن از سوء قصد به جان علی عبدالله صالح خبر داد و گفت: علی عبدالله صالح از این سوء قصد جان به در برد.

وی افزود: علی عبدالله صالح امروز کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

بنابراین گزارش، حزب حاکم یمن خبر کشته شدن علی عبدالله صالح را تکذیب و شبکه سهیل متعلق به مخالفان کشته شدن وی را تایید کرد.

در این حال خبرگزاری شینهوا گزارش داد، نیروهای امنیتی و پلیس یمن روز جمعه از همه نقاط و خیابانهای شهر عدن واقع در جنوب یمن عقب نشینی کردند.

یک مسئول محلی با اعلام این خبر گفت: نیروهای امنیتی و پلیس روز جمعه به صورت ناگهانی از همه خیابانهای شهر عدن عقب نشینی کردند.

این منبع افزود: از تاسیسات دولتی و ساختمانهای مهم نیز محافظت امنیتی نمی شود و نیروهای امنیتی که در بیشتر محله ها و خیابانهای شهر عدن مستقر بودند، ناپدید شده اند .

علت عقب نشینی نیروهای امنیتی و پلیس از شهر عدن هنوز مشخص نشده است .

ورودی‌های اصلی عدن و شهر ابین چند روز پیش صحنه درگیریهایی میان نیروهای امنیتی و عناصر شبکه القاعده بود و نیروهای القاعده در تلاش بودند وارد شهر عدن شوند.

کد خبر 136791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز