پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل حزب دمکرات یمن تاکید کرد که باید برای به پیروزی رساندن انقلاب مردمی یمن سفیران عربستان و آمریکا را از این کشور اخراج کرد.

به گزارش پخش اخبار چند رسانه‌ای واحد مرکزی خبر، سیف الوشلی در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: مردم یمن فقط در برابر رژیم یمن قرار ندارند بلکه آمریکا و عربستان نیز موضع خصمانه ای نسبت به مردم یمن و انقلاب آنها گرفته‌اند لذا یمنی‌ها همزمان در سه جبهه با رژیم یمن، آمریکا و عربستان مبارزه می‌کنند.

وی افزود: عربستان با حمایت سیاسی از رژیم علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن و سکوت در برابر جنایات این رژیم موضع منفی درقبال مردم یمن اتخاذ کرده است و سعی دارد تا باردیگر یمن را زیر قیمومیت خود ببرد.

الوشلی تصریح کرد: حزب دمکرات یمن در بیانیه خود خواسته است که سفیران آمریکا و عربستان در یمن اخراج شوند تا انقلاب مردمی این کشور بتواند به پیروزی برسد زیرا این سفیران در امور داخلی یمن دخالت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم یمن که توانسته‌اند با رژیم خونریز عبدالله صالح مقابله کنند؛ می‌توانند سفیران آمریکا و عربستان را نیز اخراج کنند.

دبیرکل حزب دمکرات یمن اظهار داشت: مردم یمن برای تشکیل دولت دمکراتیکی تلاش می‌کنند که همه حقوق آنها از جمله حقوق اقتصادی و سیاسی را تضمین و یمن را از وابستگی و افزایش نفوذ خارجی عربستان و آمریکا خارج کند.

الوشلی گفت: تشکیل شورای انتقالی باید به جوانان انقلابی که اکنون تنها مرجع قانونی در این کشور به شمار می‌روند؛ محدود شود زیرا این جوانان هستند که انقلاب کردند.

دبیرکل حزب دمکرات یمن از انقلابیون خواست تا وارد عمل شده و شورای انتقالی را بدون حضور هیچ یک از شخصیت‌های رژیم عبدالله صالح تشکیل دهند.

الوشلی تصریح کرد: ما از جوانان انقلابی می‌خواهیم که منتظر راه حل‌های پیشنهادی طرف‌های خارجی نباشند زیرا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان طرحی ارائه نمی‌کنند بلکه توطئه چینی می‌کنند و در امور داخلی یمن به طور آشکار دخالت می‌نمایند.

کد خبر 137763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز