پنجشنبه ۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رییس جمهور یمن در مصاحبه‌ای، اعلام کرد جراحت‌های علی عبدالله صالح به حدی شدید است که تاریخ بازگشت او از عربستان مشخص نیست.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، عبدو رابو منصور هادی که از سوم ژوئن جای صالح را پس از عزیمت وی به ریاض در پی حمله به کاخ ریاست جمهوری یمن، گرفته است، در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت یک تکه چوب سینه صالح را شکافته و سوختگی‌هایی نیز روی صورت، دست و پایین‌تنه‌اش دارد.

هادی گفت صالح قرار بود برای مردم یمن سخنرانی داشته باشد، اما بعدها گزارش‌هایی منتشر شد که صالح به حدی بدحال است که نمی‌توان از او فیلمبرداری کرد.

وی تکذیب کرد که صالح که بیش از چهار ماه با تظاهرات ضددولتی مواجه بوده است، اکنون به بخشی از مشکل تبدیل شده باشد. هادی مدعی است که رییس جمهور یمن سه میلیون هوادار دارد.

جمعیت یمن 24 میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

جانشین رییس جمهور یمن همچنین آماری از همکاری نیروهای یمنی با مقامات آمریکایی ضد عناصر محلی گروه القاعده ارایه داد که حضور فزاینده‌ای در این کشور دارند.

او به سی ان ان گفت، ایالات متحده اغلب اهداف را با استفاده از تشخیص صدا در شنود مکالمات تلفنی شناسایی می‌کند و بعد اطلاعات را در اختیار مقامات یمنی برای انجام حملات می‌گذارد.

جانشین رییس جمهور یمن بر قدرت خود تاکید کرد و گفت می‌تواند پیشنهاد مورد حمایت سازمان ملل را امضا کند که بر مبنای آن صالح تا زمان برگزاری انتخابات جدید رییس جمهور بماند.

صدها هزار یمنی ماه‌هاست به خیابان‌ها می‌روند تا خواستار برکناری دولت کنونی، ایجاد دولت موقت و برگزاری انتخابات جدید شوند.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی و گروه‌های حقوق بشری، سرکوب خونین دولتی علیه معترضان در سراسر این کشور تاکنون به کشتار بیش از 350 نفر منجر شده است.

کد خبر 139111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز