همشهری آنلاین: نهاد 'دمکراسی واقعی‌ اکنون' که با فراخوانی مردم به تظاهرات علیه اصلاحات اقتصادی دولت در روز 15 مه، سبب پیدایش جنبش '15 مه' شد، در صدد تغییر قانون انتخابات اسپانیا برآمده است.

معترضان در اسپانیا خواستار تغییر قانون انتخابات هستند

بنا برگزارش ایرنا، سخنگویان نهاد' دمکراسی واقعی اکنون' طی مصاحبه ای مطبوعاتی با اشاره به اینکه ماهیت این نهاد با 'جنبش 15 مه' بسیار متفاوت است، ضمن فراخوان مردمی برای برپایی تظاهراتی جهانی در روز 15 ماه اکتبر آینده تاکید کردند که در تلاش هستند با تدبیری قانونی و مردمی، قانون انتخابات را تغییر دهند.

سخنگویان مذکور با تاکید براینکه 'نهاد دمکراسی واقعی اکنون' و جنبش 15 مه‌ با یکدیگر متفاوت بوده و حتی بین آنها فاصله های زیادی وجود دارد، اظهار داشتند: جنبش 15مه گسترش یافته و برخی‌ ازاعضای نهاد دمکراسی واقعی اکنون بطور انفرادی در آن شرکت دارند، اما این نهاد هیچگونه تصمیمی برادامه یا توقف اجتماعات آن ندارد .

سخنگویان نهاد دمکراسی واقعی اکنون تصریح کردند: جنبش 15 مه، جنبشی سیاسی است که قصد نفوذ برسیاست، بدون حزب و انجمن را دارد و به همین دلیل قصد ندارد که به عنوان یک حزب سیاسی تشکیل شود.

'افه ' خبرگزاری رسمی اسپانیا در این باره به نقل از سخنگویان مذکور گزارش داد: جنبش 15مه‌ تقاضا می‌ کند که احزاب اقلیتی، حضور بیشتری در سیاست داشته باشند و مزیت و امتیازات طبقات سیاسی جامعه برداشته شود.

سخنگویان نهاد دمکراسی واقعی اکنون درتشریح برنامه های خود افزودند که در روز 15 ماه ژوئن آینده اقداماتی صورت خواهند داد تا ضمن ممانعت از مصادره خانه های مردم به بانکها نشان دهند که مبارزه جنبش علیه آنها نیز می باشد.

این سخنگویان اضافه کردند: تظاهرات 15 مه، منشاء تظاهرات بین المللی و برپایی بیش از630 تجمع در نقاط مختلف جهان بود که قصد آن تغییر نظام از داخل می‌ باشد و به دنبال هیچگونه منفعت شخصی‌ نیست.

کد خبر 136609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز