یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سوسیالیست های اسپانیا به رهبری خوزه لوئیز رودریگز زاپاته رو در معرض شکست سنگینی در انتخابات منطقه ای و محلی قرار دارند که ماه آینده برگزار می‌شود.

Zapatero

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، حزب PSOE اسپانیا در معرض این خطر است که در بیشتر مناطقی که سوسیالیست‌ها قدرت را در دست دارند، کرسی‌ها را به مخالفان واگذار کند.

آنگونه که روزنامه ال موندو در شماره روز یکشنبه خود خبر داده است، حزب محافظه کار ملی (PP) ممکن است در انتخابات 22 مه در مناطق تحت تسلط سوسیالیست ها همچون کاستیالا - لا مانچا یا جزایر بالیارس اکثریت مطلق را از آن خود کند.

همچنین در اکسترمادورا در جنوب غرب این کشور و در آراگون در شمال شرق اسپانیا این احتمال برای PSOE وجود دارد که قدرت را از دست بدهد. بر اساس این نظرسنجی، تشکیل دولت در این مناطق بستگی به تصمیم احزاب کوچک تر خواهد داشت.

زاپاته رو دیگر نامزد نمی‌شود

22 مه در 13 منطقه از 17 منطقه در اسپانیا پارلمان های جدیدی تشکیل می شود. علاوه بر این، انتخابات محلی در سراسر این کشور برگزار خواهد شد. سوسیالیست ها امیدوار بودند با چشم پوشی زاپاته رو از نامزدی دوباره برای ریاست حزب در انتخابات پارلمانی در اوایل سال 2012، وجهه این حزب در رای گیری چهار هفته آینده بهبود یابد. اما با توجه به این نظرسنجی، به نظر می رسد چنین آرزویی به حقیقت نخواهد پیوست.

کد خبر 133280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز