همشهری آنلاین: یک سخنگوی 'جنبش 15 ماه مه'‌ اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد: این حرکت اعتراضی که قرار بود خاتمه یابد، به‌خاطر تهاجم یکشنبه پلیس فرانسه به حامیان این جنبش در پاریس، همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، این سخنگو که منابع خبری نامش را فاش نکرده‌اند، همچنین تاکید کرد: تداوم این حرکت اعتراضی به تقاضای نمایندگان جنبش در شهرهای دیگر اسپانیا صورت گرفته است.

پلیس فرانسه روز یکشنبه به افرادی که در حمایت از معترضان جنبش 15 مه اسپانیا در میدان 'باستیل' پاریس تظاهرات کرده بودند، یورش برد و تعدادی مجروح برجا گذاشت.

به دنبال این تهاجم، جمع کنندگان در میدان 'سول' مادرید اعلام کردند که به حرکت خود همچنان ادامه خواهند داد.

معترضان جنبش 15 مه در میدان سول مادرید که در اعتراض به اصلاحات اقتصادی انقباضی دولت سوسیالیست اسپانیا از 15 روز پیش تاکنون در این میدان گرد آمده اند، همچنین تصریح کرده اند که به دلیل دست نیافتن به توافق میان خود و سازماندهی مجدد به این تجمع، در روزهای آینده نیز به کار خود ادامه خواهند داد.

خبرگزاری اروپاپرس در این باره به نقل از سخنگوی مذکور گزارش داد: مقامات دولتی خاطر نشان کرده ا‌ند که اگر هرج و مرج و شلوغی ایجاد نشود، به تجمعات حمله نمی‌ کنند.

این منبع در ادامه افزود: مقامات دولت اسپانیا در عین حال تاکید کرده اند که معترضان باید با تعیین تاریخی اندک اندک به تجمعات خود خاتمه دهند.

سخنگوی مذکور اضافه کرد: افراد بسیاری در شهرهای 'سوییا' و' والنسیا' به نشانه اعتراض به اقدام پلیس پاریس در مقابل کنسولگریهای فرانسه در این شهرها اجتماع و مخالفت خود را ابراز کرده اند و در مادرید نیز عده ای از مردم به نشانه اعتراض در مقابل سفارت فرانسه حضور یافته اند .

اعضای این جنبش در بارسلون نیز اعلام کردند که حداقل تا روز سه شنبه در میدان 'کاتالونیا'ی این شهر به تجمعات خود ادامه خواهند داد، زیرا تاکنون به همه اهداف خود برای گسترش این جنبش دست نیافته اند.

گفته می شود که معترضان جنبش 15 مه تصمیم گرفته‌اند که روز دوشنبه در مقابل کنسولگری فرانسه در بارسلون تجمع اعتراض آمیز برپا کنند.

'خوسه لوییس رودریگز زاپاته رو' نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا از ماه ژوئن گذشته، برای مهار بحران اقتصادی شدید این کشور اصلاحات اقتصادی انقباضی را آغاز کرده که اعتراضات فراوانی را در پی داشته است .

اسپانیا اکنون با نزدیک به پنج میلیون بیکار از نرخ بیکاری 29/21 درصدی ‌که بالاترین رقم در اتحادیه اروپاست، رنج می‌برد.

کد خبر 136496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز