کاتماندو: کوهنورد 30ساله موفق شد به مدت 32ساعت در قله اورست بماند و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. این کوهنورد نپالی که باکتا کوماررای نام دارد، با استفاده از مهارت‌های تسلط بر ذهن، 32ساعت بر فراز قله سرد اورست ماند و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

everest

وی در ساعت 5 و 30دقیقه به وقت محلی به قله اورست رسید و تا ساعت 13 و30دقیقه روز بعد روی این قله ماند. گفتنی است این کوهنورد در سن 18سالگی موفق شده بود با فتح اورست لقب «کوهنورد فوق‌العاده» را از آن خود کند و روز گذشته هم موفق شد با شکستن رکورد پیشین باقی ماندن در قله اورست، که 21 ساعت و 30 دقیقه بود، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

کشیدن هواپیما توسط 84 ویلچرسوار

بروکسل: 84 ویلچر‌سوار موفق شدند با کشیدن هواپیمای 67 تنی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند. این 84 ویلچر‌سوار با حضور در فرودگاه نظامی «ملز بروئک» و کشیدن یک هواپیمای سی-130 به مسافت 100متر، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساندند. این فرودگاه نظامی که در نزدیکی بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد، دیروز میزبان این 84ویلچر سوار معلول بود. در این اقدام دسته‌جمعی، افراد معلولی که از اعضای مصنوعی بهره می‌بردند، آنها را از خود جدا کرده و بدون تکیه بر هیچ وسیله‌ای چرخ‌های ویلچر را برای کشیدن هواپیما به حرکت در آوردند. بسیاری از این ویچلرسواران پس از کشیدن هواپیما به رسانه‌ها اعلام کردند که قصدشان از این حرکت آن بوده که نشان دهند معلولان قادر به انجام هرکاری هستند.

حراج نقشه غرق‌شدن تایتانیک

لندن: نقشه‌ای که چگونگی غرق‌شدن کشتی تایتانیک را نشان می‌دهد در یک‌حراجی قیمت‌گذاری شد. این نقشه که ارزش آن بین 100هزار تا 150هزار پوند تعیین شده، نشان می‌دهد که کشتی تایتانیک در سال 1912میلادی چگونه غرق شده است. البته پیش‌بینی می‌شود که حتی این نقشه با قیمتی بالاتر و حدود 220هزار پوند توسط گروهی که کلکسیونی از اشیای تایتانیک را در اختیار دارند، خریداری شود. فروش این نقشه ‌رکوردی جهانی در فروش اشیای کشتی تایتانیک به‌حساب می‌آید. گفتنی است این نقشه روی یک‌پارچه کتانی کشیده شده است. این نقشه پس از گذشت چند هفته از غرق شدن کشتی و پرس‌وجوهای زیاد کشیده شده و بازرسان با نصب آن روی دیوار به بررسی علل وقوع سانحه پرداختند.

پیرترین ورزشکار آمادگی‌جسمانی جهان

مریلند: یک‌زن 74 ساله پیرترین ورزشکار آمادگی جسمانی جهان است. ارنستین شفرد در مصاحبه با خبرگزاری‌های گوناگون گفت: از زمانی که خواهرم به‌صورت ناگهانی به دلیل ورم سرخرگ ناشی از چاقی جان باخت، تصمیم گرفتم که به‌طور جدی ورزش کنم. زن 74 ساله که در سال 1995میلادی موفق به کسب مدال طلای آمادگی جسمانی نیز شده است، هم‌اکنون با مربیگری به ادامه این ورزش در کلاس‌های آمادگی جسمانی می‌پردازد. ارنستین هر روز ساعت 3صبح از خواب برمی‌خیزد، سپس به انجام تمرینات ذهن می‌پردازد و پس از دویدن به طول 16کیلومتر، برای صرف ناهار به منزل باز می‌گردد. این زن در 18سال گذشته دوبار برنده مدال ورزش آمادگی جسمانی شده و در 9 مسابقه دوی ماراتن هم شرکت کرده است.

کد خبر 136530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز