سیسیل: تمام ساعت‌های دیجیتالی شهر کاتانیای ایتالیا طی روزهای اخیر به‌طرز عجیبی ناگهان20 دقیقه جلوتر از زمان واقعی را نشان می‌دهند.

digital clock

از یک هفته پیش تمام ساعت‌های الکترونیکی مانند ساعت مایکروویوهای این شهر و بسیاری از شهرهای جزیره سیسیل ایتالیا با سرعتی بیشتر از حد عادی شروع به حرکت می‌کنند و حدود 15‌تا 20دقیقه در روز جلو می‌روند. مهندسان با بررسی موضوع متوجه شده‌اند که جداشدن شبکه برق جزیره سیسیل از قاره اروپا در20روز اخیر، باعث شده تا در تعادل برق شهر مشکلاتی ایجاد شود. به‌عبارت ساده‌تر نوسان زیاد برق باعث می‌شود که زمان‌سنج‌ها و ساعت‌ لوازم خانگی الکترونیکی، شتاب بگیرند و با وجود بارها تنظیم کردن، مدتی بعد بازهم زمان‌را20دقیقه جلوتر از زمان واقعی نشان دهند.

مزایای خودروهای پاک

لندن: یک‌خودروی فولکس‌برقی توانست در رقابت با یک‌خودروی بوگاتی‌برقی پیروز شود. این فولکس که متعلق به سال 1965‌میلادی است توسط 2 برادر به ‌نام‌های اولی و سام به‌وسیله60باتری موتورسیکلت به خودرویی برقی تبدیل شده است. سرعت این فولکس برقی در عرض فقط1.6 ثانیه به 97کیلومتر درساعت می‌رسد. این در حالی است که خودروی بوگاتی شکست‌خورده برای رسیدن به این سرعت به دو و نیم ثانیه زمان احتیاج دارد. با وجود این، برادر جوان‌تر که حدود 34سال سن دارد، معتقد است که با کمی تغییرات، سرعت خودرویی را که طراحی کرده‌اند می‌توانند به بیشتر از این هم برسانند. این مسابقه به منظور نمایش مزایای خودروهایی که از انرژی پاک استفاده می‌کنند برگزار شد.

2هفته تغذیه از علف

کاتماندو: پلیس نپال اعلام کرد که یک‌زن پس از 2هفته سرگردانی و تغذیه از درختان بامبو در یکی از مناطق جنگلی این کشور به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت. قضیه از این قرار است که این خانم ژاپنی در روز 25‌می از هتل محل سکونتش خارج شده و برای پیاده‌روی به سمت دریاچه «گوشاین کوندا» حرکت کرده است ولی پس از آن موفق نشده مسیر اصلی را بیابد. این زن 49‌ساله به رسانه‌ها گفت: من به مدت چند روز فقط راه رفتم اما موفق نشدم مسیر برگشت را بیابم. در مدت 2هفته برای آنکه زنده بمانم از برگ درختان بامبو، آب رودخانه‌ها و علف‌ها تغذیه کردم و برای در امان ماندن از گزند حیوانات و بارش‌های مداوم در غارهای کوچک کوهستان‌های اطراف دریاچه و زیر درختان پناه گرفتم.

کوچک‌ترین انسان

مانیل: نام پسر18ساله فیلیپینی به‌عنوان کوچک‌ترین مرد جهان وارد کتاب رکوردهای گینس شد. گویا مسئولان گینس از مدت‌ها پیش صبر کرده‌اند تا این پسر به حداکثر رشد خود و سن 18‌سالگی برسد تا نام وی را به ثبت برسانند. جونری بالاوینگ که امروز سالگرد تولدش است قدی به اندازه 55سانتی‌متر دارد و کوچک‌ترین فرد در جهان به حساب می‌آید. پاهای جونری آنقدر کوتاه هستند که وی حتی قادر نیست خیلی راه برود. مادر جونری می‌گوید: ما وقتی پسرمان 12سالش بود متوجه شدیم که جثه‌اش ریز مانده و رشد نمی‌کند همچنین پزشکان برای درمان وی درخواست مبلغی بیشتر از 1500پوند کردند که خارج از توانایی مالی ما بود. مرد نپالی نیز با قد 67‌‌سانتی‌متر دومین فرد کوچک جهان محسوب می‌شود.

کد خبر 137391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز