شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

گروه بورس: اطلاعات جدید نشان می‌دهد؛ بازده سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در یکماه گذشته کاهش یافته و از میان 53 صندوق سرمایه‌گذاری فقط 9 صندوق، ارزش واحد‌های سرمایه‌گذاری شان در یکماه گذشته افزایش یافته است.

بورس

به گزارش همشهری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در 2 سال گذشته نقش زیادی در افزایش حجم و ارزش معاملات داشتند در سال گذشته توانستند سود‌های خوبی نصیب سرمایه‌گذاران کنند؛ عملکرد این صندوق‌ها از زمان تاسیس تاکنون به قدری مثبت بوده که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بار‌ها از عملکرد و نقش‌شان در بازار سرمایه تقدیر کرده است. اطلاعات جدید نشان می‌دهد ارزش این صندوق‌ها هم‌اکنون از مرز یک میلیارد دلار فراتر رفته و پیش‌بینی می‌شود ظرف سال‌های آینده این صندوق‌ها نقش پررنگ تری در بورس و فرابورس ایفا کنند.

اما تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد همزمان با نزول شاخص‌های بورس در یک‌ماه گذشته، بازده سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها نیز کاهش یافته و از مجموع 53 صندوق سرمایه‌گذاری فقط ارزش 9 صندوق در طول یک‌ماه گذشته افزایش یافته و 44 صندوق با کاهش ارزش دارایی‌هایشان مواجه شده‌اند. اما در عین حال این اطلاعات نشان می‌دهد میانگین بازده کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان نسبت به شاخص کل بورس بالاتر است و در شرایطی که شاخص کل بورس در طول یک‌ماه گذشته2.6 واحد نزول کرده اما ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این مدت با 1.7 درصد کاهش مواجه شده است.

عملکرد 3 ماهه

همچنین بررسی عملکرد 3 ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد، بازده12 صندوق سرمایه‌گذاری در طول 3 ماه گذشته بالاتر از بازده شاخص کل بورس بوده است و این صندوق‌ها به‌طور میانگین از 19 تا 42 درصد سود در طول این مدت به دست آورده‌اند اما میانگین عملکرد کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به میانگین کل بازار پایین‌تر است. بازده کل بورس تهران در طول 3‌ماه گذشته18.9 درصد برآورد شده در شرایطی که میانگین شاخص عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری 12.4 درصد است.

تأسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری

سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری را صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، کارشناس مسئول مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: نخستین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری فعالیت خود را به‌زودی آغاز می‌کند. مهرداد فرح آبادی اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان مدیر اجرایی صندوق، اشخاص نیازمند را از بین مددجویان تحت پوشش این سازمان انتخاب می‌کند.

جدول صندوق های بورس

کد خبر 136269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز